رسانه ها برای ترویج مباحث علوم قرآنی وقت بگذارنند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون 10 همایش بین المللی علوم قرآنی برگزار شده که از استقبال خوبی نیز برخوردار بوده است، گفت: انتطار داریم که در برگزاری همایش بین المللی قران کریم در سال آینده بر غنای مقالات از حیث کمیت و کیفیت پرداخته شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نبی احمدی عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: یازدهمین همایش بین المللی قرآن کریم فروردین ماه سال آینده با دعوت از شخصیّت های مطرح کشورهای جهان و برگزیدگان همایش بین المللی در عرصه ی پژوهش های قرآنی، در سالن سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

وی تصریح کرد: متولی برگزاری این همایش در تهران معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و معاون آموزشی دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه(دکتر چهری)، است که انتظار می رود رسانه ها برگزاری همایش های قرآنی را برجسته کرده و بگونه ی مطلوب آنرا پوشش خبری بدهند.

محمّدنبی احمدی مدیر این جلسه در ادامه گفت: پوشش اخبار علوم قرآنی توسط رسانه ها موجب می شود اساتید و دانشجویان دانشگاههای استان به نحو مطلوب تری به این حوزه ورود و گرایش پیدا کنند.

احمدی اظهار کرد: وجود کژی و ناراستی های مدیریتی و رویدادهای تلخی مانند حقوق های نجومی، اختلاس ها، برخورد تبعیض آمیز با مسبّبان آنها و متعاقب آنها اغتشاشات و آشوب های دیماه 1396 در جامعه همه و همه ناشی از این است که ما اگرچه در مورد قرآن بسیار شعار می دهیم و به ظاهر از آن بسیار نام می بریم امّا موفق نشده ایم آن گونه که شایسته کشور امام زمان و جمهوری اسلامی ایران است آن را به صورت عملی وارد حیات فردی و اجتماعی خود کنیم. بنابراین لازم است که رسانه ها برای این موضوع وقت بگدارنند و فعالیت در حوزه ی علوم قرانی را برجسته کرده و به سمع و نظر اساتید و دانشجویان برسانند.

وی به برگزاری کرسی ترویجی عرضه و نقد دیدگاههای علمی اشاره کرد و افزود: اگرچه برگزاری این جلسه مستلزم زحمات فراوان و ارائه در خواست هایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی است تا مجوز برگزاری آن صادر شود امّا این مهم با تلاش های دکتر رضا امانی معاونت محترم پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و مسؤولان محترم دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برای اوّلین بار برگزار گردید و بحمد اللّه نتایج بسیار مفیدی را به دنبال داشت. دکتر مسعود اقبالی استادیار دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ارائه دهنده مبحث امروز در این جلسه بود و دکتر محمدنبی احمدی استادیار برجسته دانشگاه رازی مدیریت این جلسه را بر عهده داشت.

دکتر جهانگیر امیری دانشیار دانشگاه رازی و دکتر ابراهیم نامداری استادیار دانشگاه پیام نور به عنوان ناقدین اول و دوم در این نشست حضور یافتند.

احمدی در پایان ضمن اشاره به استقبال ارزشمند از این برنامه، کرسی‌های ترویجی را محل عرضه و نقد دیدگاه های علمی دانست و بر تداوم آن تأکید کرد.

کد خبر: 904172

وب گردی

وب گردی