بستر برای حذف کنکور در جامعه فراهم شده است / آموزشکده های کنکور به بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی از آموزشکده های کنکور به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند که از علاقه و نیاز مردم به تحصیلات دانشگاهی بهره برداری می کنند.

دکتر رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بستر برای حذف کنکور تا حدودی در جامعه فراهم شده است، گفت: باید سازوکاری ایجاد شود تا پذیرش دانشجو در دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی، معدل و سطح سواد و اطلاعات عمومی متقاضیان صورت گیرد.

وی ادامه داد: کنکور در بیشتر کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا به شکلی که در کشور ما وجود دارد، نیست و اینگونه کشورها شیوه های دیگری برای پذیرش و جذب دانشجو دارند.

دکتر سبحانی فر با اشاره به اینکه در دانشگاه های ایران ورود سخت و خروج آسان است، اظهار داشت: این در حالی است که در اغلب کشورهای مطرح و پیشرفته، ورود دانشجویان آسان و خروج آنها سخت است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید خروجی دانشگاه های کشور افرادی متخصص و متعهد باشند، خاطرنشان کرد: باید کیفیت را در همه ابعاد دانشگاه ها بالا ببریم تا دانش آموختگانی باسواد، آچار به دست و کاردان تحویل جامعه دهیم.

وی در ادامه به مخالفت برخی افراد با حذف کنکور اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از آموزشکده های کنکور به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند که از علاقه و نیاز مردم به تحصیلات دانشگاهی بهره برداری می کنند.

دکتر سبحانی فر افزود: برخی دیگر از مخالفان حذف کنکور معتقدند که کنکور تنها راه گزینش و ورود افراد به دانشگاه های برتر است اما باید گفت برگزاری صرف یک آزمون نمی تواند افراد توانمند و شایسته را انتخاب کند، بلکه گزینش افراد باید براساس گزینه های متعدد همچون سوابق تحصیلی، توانایی ها، معدل و... باشد.

کد خبر: 904189

وب گردی

وب گردی