سلطانی‌فر: برای سلامتی جامعه، گرایش مردم به ورزش همگانی بیشتر می‌شود/ توزیع فضاها با نگاه عدالت‌محور بوده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: کارنامه جمهوری اسلامی در ورزش همگانی، قهرمانی و زیرساخت‌ها درخشان است.

به گزارش ایسکانیوز ، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) در حرم مطهر امام خمینی در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا دهه فجر را به ملت قهرمان ایران تبریک می‌گویم که از حریم نظام دفاع کردند. امروز جامعه ورزش کشور در این مکان حاضر شدند تا با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری تجدید میثاق کنند و مثل 39 سال گذشته بگویند آماده هستند با اقتدار از حیثیت نظام دفاع کنند.

وی افزود: همه کسانی که در این نظام زندگی کردند با حضور در صحنه‌های مختلف مانند روزهای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و کسانی که در صحنه‌های مختلف سیاسی انقلاب مثل انتخابات حضور داشتند، توانستند در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری قدم بردارند. مطمئنا نسل‌های آینده این دوره را به عنوان دورانی که با وجود تحریم‌ها و عهدشکنی‌ها توانستیم این نظام را حفظ کنیم، نام می‌برند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که مهمترین دستاورد ورزش بعد از انقلاب چه بوده، خاطرنشان کرد: کارنامه جمهوری اسلامی در ورزش درخشان است. چه در بخش ورزش همگانی، چه قهرمانی و زیرساخت‌ها کارنامه روشنی داریم. 6-7 برابر آنچه در گذشته ایجاد شده بود فضاهای ورزشی ایجاد کرده‌ایم که با نگاه عدالت‌محور بوده است. اگر در گذشته در یکی دو نقطه امکانات محدود داشتیم، امروز فضاهای ورزشی مختلف کشور و روستاها فضاهای ورزشی داریم. از نظر مدال‌آوری هم کارنامه درخشانی داریم. در مهمترین آوردگاه ورزشی جهان و در المپیک‌ها 18 مدال طلا داشتیم که 4 مدال قبل از انقلاب و 14 مدال بعد از انقلاب بوده است. تلاش این است سکوهای زیادی را در بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 به دست آوریم.

وی در پایان گفت: در بخش ورزش همگانی هم همه براین باور هستیم برای سلامتی جامعه، گرایش مردم به ورزش همگانی بیشتر می‌شود و تلاش این است تا بتوانیم امکانات زیادی را در این بخش فراهم کنیم.

602

کد خبر: 904323

وب گردی

وب گردی