پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه سراسری شد

همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد مقدس، از امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم تلفن همراه متصل شدند و پوشش نسل سه و چهار در تمام شهرهای کشور سراسری شد.  

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امروز و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های مخابراتی ویژه دهه فجر در مشهد مقدس برگزار و اعلام شد که بیش از ۱۲۴۶ شهر کشور نیز از خدمات نسل سه و چهار اینترنت همراه استفاده می‌کنند و تا پایان اسفندماه سال جاری، ۱۳۳۰ منطقه روستایی در خراسان رضوی تحت پوشش سه شبکه تلفن همراه ایرانسل، همراه اول و رایتل قرار می گیرد.

آذری جهرمی، در این مراسم، از برطرف شدن مشکل ارتباطی ۱۳۳۹ روستای خراسان رضوی تا پایان سال خبر داد و گفت: تا ٢٧ اردیبهشت ماه سال ۹۷، در استان خراسان رضوی باید توسعه زیرساخت‌ها به خوبی صورت گیرد. به واسطه همین توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی و خدماتی است که امکان اشتغال جدید به وجود می آید.

او از راه اندازی پارک فناوری تجارت در مشهد تا روز جهانی مخابرات ، ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۷، خبر داد و گفت: این پارک برای ارائه تسهیلات به شرکت های نوپا فعالیت کرده و شرکتی که با ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه وارد این پارک شود، با پنج میلیارد تومان از آن خارج می‌شود. این پارک نقش خوبی را در اقتصاد دیجیتال ایفا خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر که به فضل و عنایت الهی پوشش نسل سوم و چهارم شبکه‌های تلفن همراه سراسری شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۲۴۶ شهر کشور همزمان از خدمات نسل ۳ و ۴ تلفن همراه بهره‌مند بودند.

آذری‌جهرمی‌ تاکید کرد: امروزه ما به شما وعده می‌دهیم که تا پایان اسفندماه سال جاری، ۱۳۳۰ منطقه روستایی در استان خراسان رضوی به شبکه ارتباطی همراه اول و رایتل همزمان دسترسی خواهند داشت.

او گفت: امروز بهره‌برداری از ۴۵۵ از این روستاها را اعلام می‌کنیم و ۸۶۵ روستا باقی مانده مشکل ارتباطی آن‌ها تا پایان اسفند سال جاری برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه همچنین برای اولین بار در مشهد بعد از تهران موضوع فناوری و محیط‌ زیست را مورد توجه خود قرار داده‌ایم، ادامه داد: امروز در رابطه با سلامت در عرصه فناوری اطلاعات دغدغه‌هایی از لحاظ پخش فرکانس‌ها و امواج شبکه موبایل در رابطه با به خطر افتادن سلامتی‌ مردم وجود دارد که ما با امکاناتی که با همکاری شهرداری مشهد فراهم ساختیم، ساماندهی دکل‌های مخابراتی در شهر مشهد به جایگاه خوبی رسیده است.

آذری‌جهرمی اظهار کرد: بر این اساس با زیباسازی و پایش امواج در سطح شهر سلامت مردم را تضمین می‌کنیم و دیگر امواج موبایل در این شهر برای مردم مضر نخواهد بود.

401

کد خبر: 904386

وب گردی

وب گردی