۱۱۰ میلیارد ریال در طرح‌های مسئولیت اجتماعی مناطق نفتخیز جنوب هزینه شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال از محل صرفه‌جویی‌ها به طرح‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت اختصاص یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، جهانگیر پورهنگ تحقق برنامه تولید این شرکت در سال ۹۶ را نتیجه عزم جهادی کارکنان دانست و گفت: با وجود مشکلاتی که به دلیل تحریم‌ها بر بدنه صنعت نفت تحمیل شد، توانستیم برنامه تولید را محقق کنیم و با تولید روزانه ۵۸۰ هزار بشکه نفت، ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۳۵ هزار بشکه مایعات ارزشمند گازی و نفتا، به اهداف تولیدی خود در سال جاری دست یابیم.

او در پاسخ به این پرسش که شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون در مسیر اجرای مسئولیت اجتماعی خود در سال ۹۶ چه کارهایی انجام داده است، اظهار کرد: در سال جاری، ۱۱۰ میلیارد ریال از محل صرفه‌جویی‌ها، به طرح‎های مسئولیت اجتماعی شرکت نفت و گاز مارون اختصاص یافت و در فاصله زمانی هفته دولت تا دهه فجر، ۶ مدرسه روزآمد را به متراژ ۵۰۰ متر مربع در بخش‎ها و روستاهای اطراف واحدهای عملیاتی شرکت احداث و تجهیز کردیم و در چند روز آینده احداث ۶ مدرسه دیگر را آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در ادامه با اشاره به تامین سه دستگاه تانکر آب‌رسانی برای تامین آب برخی از مناطق بخش غیزانیه، تامین وسایل کمک آموزشی برای دانش‌آموزان حوزه عملیاتی شرکت، حمایت از سه تیم ورزشی حاضر در لیگ‌های مختلف و تامین روشنایی بخش غیزانیه افزود: به همت بسیج سازندگی شرکت و صرف ۳ میلیارد ریال هزینه، ۲۷ مسجد در حوزه عملیاتی شرکت بازسازی شد و به بهره‌برداری رسید.

او در ادامه به طرح بزرگ احداث شبکه آب‌رسانی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیز جنوب پرداخت و یادآور شد: در این طرح، سهم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، تامین ۶۰ میلیارد ریال برای احداث خط لوله آب‌رسانی به مناطق محروم حوزه عملیاتی شرکت است که بخشی از آن تاکنون به مجری طرح پرداخت شده و بقیه آن با پیشرفت کار تامین خواهد شد.

پورهنگ عملکرد شرکت را در حوزه صیانت از محیط زیست مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به تزریق حدود ۱۰۰ درصدی پساب نمکزدایی‌ها به چاه‎های دفعی و بازیافت بیش از ۱۰۷ هزار بشکه نفت ازسوی دستگاه‌های تفکیک‎گر و فرآورش سیار نفت در ۶ ماه نخست سال جاری، گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون همواره تلاش کرده در حد امکان و توان، مشکلات مردم را برطرف کند و باز هم در این مسیر به تلاش خود ادامه می‌دهد، به این امید که در آینده هیچ مشکلی برای مردم این مناطق وجود نداشته باشد.

در میان شرکت‌های بهره‎بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون برای راهبری عملیات تولید از میدان‌های پیچیده و خاص جایگاه خاصی دارد. این شرکت سه میدان بزرگ مارون، کوپال و شادگان را در اختیار دارد که وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع را در مجاورت سه شهر و تعداد زیادی روستا شامل می‌شود.

402

کد خبر: 904399

وب گردی

وب گردی