واکنش معاون سازمان اوقاف به اظهارات پورمختار در مجلس

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این سازمان هم مثل همه مجموعه‌های دیگر نظام معصوم و بدون خطا نیست، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه بر حسب وظیفه قانونی و شرعی باید با دقت و بررسی مناسب نسبت به حقوق موقوفات اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام محمد مهدی حاتمی؛ معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در واکنش به اظهارات محمدعلی پور مختار نماینده مردم بهار، لالجین و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی شرعی و قانونی موقوفات و اجرای نیات واقفان خیر اندیش است، اظهار کرد: موردی که وی اشاره کرده‌اند مربوط به مسئله‌ای در استان همدان است که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر به جهت ورود دستگاه‌ها نظارتی و برخی مسائل شرعی و قانونی با تاخیر مواجه شده که مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.
وی افزود: این سازمان همواره پاسخگوی ابهامات و سوالات دستگاه‌های نظارتی و بازرسی بوده و در شرایط کنونی با اقدامات مختلفی که در راه اندازی سامانه جامع مدیریت اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه انجام داده در شفاف ترین مقطع زمانی خود قرار دارد.
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت رعایت جوانب شرعی و قانونی در حفظ و احیاء و تبدیل به احسن موقوفات تصریح کرد: به منظور حل مشکلات مردم و مستاجران، این سازمان و ادارات تابعه نهایت همکاری و تعامل را با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه دارای مشکلات قانونی و شرعی داشته و اخیرا در روز پنج شنبه 12 بهمن نیز مدیر کل اوقاف همدان با آقای امیر خجسته؛ نماینده محترم مردم همدان و فامنین در مجلس نشست مشترکی را در همین خصوص برگزار کرده‌اند.
حاتمی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم در موقوفات شهر کبودرآهنگ اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است، تاکید کرد: برای اجرایی شدن اذن مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل به احسن دو موقوفه امیرنظام کبودرآهنگ و زبیده خانم لاله جین، تاکنون جلسات تعاملی زیادی با نمایندگان مردم، مدیران ادارات استان و خود مردم برگزار شده است و در عین حال این سازمان و اداره کل متبوع همچنان آماده همکاری برای حل وفصل نهایی مشکلات مردم با حفظ منافع موقوفه و رعایت جمیع جهات و ضوابط شرعی است.
وی ادامه داد: ما از هرگونه نقد سازنده و تذکر استقبال می‌کنیم اما نمیتوانیم منافع موقوفه و امور شرعی را در نظر نگیریم چرا که منافع موقوفه از منافع مردم جدا نیست.
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف گفت: در ایام دهه فجر انقلاب و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و با وجود این همه خدمات به مردم که ثمره نظام و خون شهداست، بهتر بود با ادبیات بهتری نقدها بیان شود و تعبیرات کلی نیز در خصوص این سازمان به کار برده نشود چرا که با وجود همه نقدها، خطاها و اشتباهات نمی‌توان چشم ها را بر روی این همه خدمات بست.
حاتمی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بدون بررسی و نظارت دقیق عمل کنیم چرا که در دنیا و آخرت مدیون خواهیم بود اما بر حسب وظیفه برای چندمین بار آمادگی خود را برای همکاری و هماهنگی با نمایندگان محترم ملت برای حل مشکلات مردم با رعایت جمیع ضوابط شرعی، قانونی وحقوقی اعلام می‌داریم.

705

کد خبر: 904424

وب گردی

وب گردی