سفر هیات تجاری ارمنستان به بوشهر

استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی، تولیدی و تجاری آماده گسترش روابط با ارمنستان است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالکریم گراوند در نشست با سفیر و هیات تجاری ارمنستان در بوشهر، افزود: یکی از نیازهای مشترک دو کشور ایران و ارمنستان، علاوه بر روابط مطلوب سیاسی، توسعه ارتباط تجاری است.

وی رونق فعالیت بخش خصوصی را از اهداف مهم توسعه روابط تجاری میان بوشهر و ارمنستان عنوان کرد و ادامه داد: بازدید سفیر ارمنستان از ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر، زمینه لازم را برای افزایش ارتباط پویاتر اقتصادی میان دو کشور که سابقه دوستی تاریخی دارند، فراهم می‌کند.

سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به ارتباط مناسب میان دو کشور ایران و ارمنستان گفت: در مدت سه سال دوره سفارتم در ایران به استان‌های مختلف سفر کردم که بوشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقتصادی آن از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

آرتاشس تومانیان با تاکید بر توسعه روابط استان‌های ایران با کشور ارمنستان بیان کرد: استان بوشهر دارای توانمندی بالای اقتصادی و تجاری است که می‌تواند ارتباط اقتصادی پویاتری با ارمنستان داشته باشد.

وی، ارمنستان را کشوری با سه هزارکیلومترمربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت معرفی کرد و افزود: انتظار داریم سرمایه گذاران ایران و ارمنستان فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

900

کد خبر: 904453

وب گردی

وب گردی