قرائت پیام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه دوره شمیم معرفت دانشجویان استان خوزستان

حضور در صحنه پر شور دانش اندوزی در دانشگاه که زیباترین و مبارک ترین فصول دوران جوانی است ، هنگامی که با مجاهدت های اسلامی و انقلابی و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت صحیح دینی همراه باشد ، یکی از برترین آمیزه های معنوی برای نسل جوان کشور را پدید می آورد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول مراسم اختتامیه طرح شمیم معرفت دانشجویان منتخب فرهنگی دانشگاه های استان خوزستان با حضور دکتر نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جوانمردزاده رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ، دکتر شکوه فر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ، دکتر ناصر سراج خرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد درفول ، معاونین و مدیران واحد دزفول در سالن اجتماعات شیخ مرتضی انصاری واحد دزفول برگزار شد .

در ابتدای مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفتند : 4 روز با کارگاه ها ، کلاس ها ، جلسات و بازدیدها سپری شد . امید.ارم این فضایل معنوی و دستاوردهای معرفتی که در مدت محدود کسب گردید محور کلیه ی امور زندگی قرار ، لذا فیض معنوی فرد را به شکوفایی و رشد و بالندگی می رساند ، و موجب می شود فرد پس از طی نمودن معرفت شناسی و معرفت افزایی به مقامی برسد که به آن انسانیت می گویند .

دکتر ناصر سراج خرمی در ادامه: در جلسه افتتاحیه گفته شد برای رسیدن به پرورش باید به جنبه های فرهنگی توجه ویژه ایی کنیم . و برای رسیدن به چنین هدفی باید توشه ی علم و دانش اندوخت ، تا به رشد و بالندگی برسیم .

سراج خرمی در پایان گفتند : دانشگاه آزاد اسلامی ، از جمله مکان هایی است که فرد را به شکوفایی و بالندگی رسانده و بوسیله آموزش، فرد را به سمت جلو سوق می دهد .

دکتر نصیری ابتدا پیام رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را به شما می رسانم ، دکتر ولایتی فرمودند : سلام مرا به عزیزان مسئول و دانشجویان شرکت کننده در طرح شمیم معرفت استان خوزستان برسانید . سپس به قرائت پیام دکتر فرهاد رهبر ، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند : بسم الله الرحمن الرحیم جوانان و دانشجویان شرکت کننده در طرح آموزشی شمیم معرفت ،سلام علیکم ؛

حضور در صحنه پر شور دانش اندوزی در دانشگاه که زیباترین و مبارک ترین فصول دوران جوانی است ، هنگامی که با مجاهدت های اسلامی و انقلابی و تلاش در راه گسترش فهم و معرفت صحیح دینی همراه باشد ، یکی از برترین آمیزه های معنوی برای نسل جوان کشور را پدید می آورد.

رهبر در بخشی دیگری از این پیام می‌افزاید:اکنون شما این امتیاز بزرگ را دارید که در حال تحصیل علم ، به آن فعالیت دینی و انقلابی نیز اشتغال دارید . این را قدر بدانید و این سرمایه ارزشمند را هرچه می توانید عمق و کیفیت دهید . اکنون ، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میراث گرانمایه امام خمینی ( رحمت الله علیه ) و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان به تلاش برای پیشرفت علمی ، رشد فکری و معرفتی و نورانیت معنوی روزافزون بیش از همیشه نیازمند است . نه از آنرو که دانشجویان ما در این سه زمینه از گذشته عقب ترند ، بلکه از آنرو که اولا پیش روی ما آرمان تحقق واقعی "دانشگاه اسلامی " قرار دارد و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی راهی جز پیمودن این مسیر نیست و ثانیا امروز بیش از گذشته دشمنان این ملت ، نسل جوان و به ویژه دانشجویان را آماج حملات جنگ نرم خود ساخته اند . جنگ نرمی که هدفش ، تغییر باورهاست .باور به مبنای عقیدتی و معرفتی و فکری ،تفکر مبنایی و اصولی ، تفکر برآمده از اسلام ناب ، در این شرایط وظیفه ما و شما سنگین و البته پر اجر است . در این راه دشوار ، باید بینش ها و گرایش های ما ، منطبق با آرمان امام (ره) و مطالبات ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد ، که این باید هدف و خروجی دوره های " شمیم معرفت " باشد.

در خاتمه پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می‌خوانیم:همه ما باید کمربسته دین خدا باشیم و بتوانیم این ایمان و احساس مسئولیت اسلامی و انقلابی را روز به روز عمیق تر و بیشتر کنیم و مثل مشتعلی که اطراف خود را مشتعل و نورانی می کند ، در محیط خود اثر بگذاریم .در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب کبیر اسلامی ، امید داریم دوران دانشجویی و جوانی شما ، برای خود و کشورتان منشا فیض و برکت باشد و به برکت حضرت بقیه الله الاعظم ( عج ) روز به روز لطف خدای متعال بر ما و جمع شما گسترش بیشتری پیدا کند و خدای متعال دست لطفش را از سر ما و ملت ما ، ان شالله بر نخواهد داشت .

حجت الاسلام والمسلمین جوانمردزاده گفتند : قرن اخیر ، قرن نظام سازی است . جریان و ماهیتی می تواند موفق باشد ، که نظام مند باشد . و آینده از آن دولت ها و مکتب هایی خواهد بود که در جهت سازماندهی و نظام سازی ، گوی سبقت را بردارند . در راس همه ی این امور نظام معرفتی وجود دارد. و آن نظام معرفتی مد نظر است که پایه و زیر بنای علوم انسانی را تشکیل می دهد . اساسا زمانی جوان ها به موفقیت می رسند که دارای اندیشه و معرفت شناختی منظمی هستند .پس در راه کسب علم و رسیدن به موفقیت ، نظام سازی از اهمیت خاصی برخوردار است .

حجت الاسلام والمسلمین جوانمردزاده افزودند : این دوره هایی که در قالب شمیم بصیرت و شمیم معرفت و دوره هایی که در آینده برگزار می شوند ، به منظور ایجاد یک نظام فکری منسجم و هماهنگ برای شما دانشجویان می باشد .این دوره ها سرمایه آینده انقلاب ماست . و میراث خوار ، انقلاب و امید مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) جوانان کشور هستند .

حجت الاسلام والمسلمین جوانمردزاده در پایان اظهار داشتند : یکی از عناصر نظام نامه معرفتی ، عنصر ایمان است . قرن 21 ، قرن برتری ایمان است . جامعه ایی که ایمان ندارد ، عمل ندارد .دشمنان اسلام بیشتر به دنبال این هستند که ایمان و دین را تحریف کنند. و مبارزه جدی با ایمان یعنی انتحار . هرکس عظمت این عالم را ببیند و درک نماید ، نمی تواند ایمان خود را نسبت به خداوند انکار کند .

در ادامه: آقای جمال زاده مسئول اجرائی طرح شمیم معرفت و مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد اهواز از برنامه های برگزار شده این دوره، که شامل سلسه مباحث (تمدن نوین اسلامی،منظومه فکری امام و رهبری،مبانی اندیشه اسلامی،غرب شناسی) دیدار با خانواده شهدا، زیارت آستان مقدس سبزقبا(ع)، زیارت مزار سربازان گمنام امام زمان(عج) و بازدید از موزه دفاع مقدس گزارشی ارائه دادند.

سپس به دانشجویان برگزیده این دوره لوح تقدیر و جوایزی اهدا گردید .

در پایان دکتر نصیری با حضور در جمع دانشجویان به صورت پرسش و پاسخ ، نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات در خصوص مسائل علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان خوزستان را از زبان دانشجویان شنیدند .
گزارش از مهندس حسین اسدی ذاکر مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

کد خبر: 904481

وب گردی

وب گردی