مسئولیتی که دانشگاهیان در حفظ انقلاب بر عهده دارند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئولیت دانشگاهیان از روحانیون و طلاب سنگین‌تر است، گفت: فضای بسته حوزه اجازه برخی کارها را نمی‌دهد، اما دانشگاه‌ها می‌توانند بسیاری از مسائل را به مردم اطلاع داده و آن‌ها را بیدار کنند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله غیاث‌الدین طه ‌محمدی، ظهر امروز در نشست بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: رسالت دانشگاه‌ها، بیداری و آگاهی بخشی به مردم است و باید در این زمینه حرکت کنند.

وی افزود: حوزه به دلیل برخورداری از فضای بسته، امکان برخی فعالیت‌ها را ندارد، اما دانشگاه‌ها با دارا بودن فضای باز می‌توانند بسیاری از مسائل را به وسیله روش‌های مختلف به مردم اطلاع داده و آن‌ها را بیدار کنند.

آیت‌الله محمدی با بیان اینکه دشمن به دنبال بمباران نظام، انقلاب و اعتقادات مردم با استفاده از فضای مجازی است، گفت: این اقدامات موجب گرایش بسیاری از شیعیان به برخی مکاتب غیر اسلامی مانند وهابیت و بهائیت شده و این به دلیل ضعف و کوتاهی در اطلاع‌رسانی درست و کامل است.

امام جمعه همدان با اشاره به نقش استادان و دانشجویان شهید در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری طلاب و روحانیون و همراهی استادان و دانشجویان به پیروزی رسید و وظیفه داریم تا برای حفظ انقلاب و شکوفایی آن تلاش کنیم.

آیت‌الله محمدی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، مرهون مقاومت افرادی دانست که در زندان‌های ساواک شکنجه شدند و خون‌های بسیاری ریخته شد تا این انقلاب به ثمر رسیده و امروز از کشور‌های مطرح جهان است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علمی در کشور بیان کرد: پیش از انقلاب از تولید سیم خاردار نیز عاجز بودیم، اما به برکت انقلاب، امروز ایران پایلوت مسائل پزشکی جهان شده است.

آیت‌الله محمدی افزود: اکنون موشک‌هایی با برد چند هزار کیلومتر در ایران تولید شده و از نظر علمی نیز جایگاه خوبی داشته و دشمن از رشد علمی کشور نگران است به همین دلیل با اعمال تحریم و فشار سعی دارد تا جلوی این پیشرفت را بکگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود امنیت در کشور نیز گفت: این آرامش را مدیون شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم هستیم به شهدای مدافع حرم هستیم و اگر فرهنگ جهاد و شهادت وجود نداشته باشد، کشور به وسیله دشمنان به آتش کشیده می‌شود.

کد خبر: 904491

وب گردی

وب گردی