رضا مقصودی: در فیلم «خجالت نکش» تمام قاعده های ساخت یک کمدی رعایت شده است

کارگردان فیلم «خجالت نکش» گفت: وقتی تصمیم داریم یک فیلم مردمی بسازیم، ریتم خیلی اهمیت دارد. ما نباید اجازه دهیم مخاطب خسته شود. ما در این فیلم قاعده‌های ساخت یک کمدی را رعایت کردیم و خوشحالم که ریتم فیلم مناسب بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، رضا مقصودی کارگردان فیلم«خجالت نکش» در این نشست رسانه ای این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: سال‌ها پیش طرح فیلمنامه را داده شد و مدت ها طول کشید تا شرایط ساخت فیلم فراهم شد و حسینی هم به ما اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه آنچه به عنوان نکات مثبت در فیلم وجود دارد قطعا زحمت همه دوستان است و نکات منفی هم احتمالا به خاطر نواقص من بوده است، افزود: ما فیلم را ساختیم و در اختیار دفتر جشنواره گذاشتیم و اعضای هیأت انتخاب فکر کردند که برای جشنواره مناسب است. احتمالا این فیلم ویژگی‌هایی داشته که قبول شده است و من از پذیرفته شدن آن خوشحالم. درمورد عبور از خط قرمزها هم باید بگویم که ما تابع قوانین هستیم و طبق قانون فیلمنامه را به وزارت ارشاد ارائه کردیم و هیچ مسئله‌ای وجود نداشته است.

مقصودی درباره لهجه شخصیت‌ها در فیلم گفت: ما باید لهجه را طراحی می‌کردیم و این فیلم نیاز داشت تا از چنین لهجه‌هایی در آن استفاده شود. این کار به پیشبرد قصه کمک کرده و کار ما هم شیرین‌تر شده است.

این کارگردان با اشاره به اینکه نزدیک بیست و چند سال است که فیلمنامه می‌نویسم، گفت: باید بدانید وقتی فیلمنامه می‌نویسید و تحویل می‌دهید، دیگر کارتان با آن تمام شده است اما این من را اذیت می کرد. من تجربه‌هایی داشتم در سینما و تلویزیون و همه آن تجربیات را جمع کردم تا فیلمنامه‌ای ارائه دهم که تهیه‌کننده راغب باشد که کنار آن بایستد.

در ادامه این نشست امیر پروین حسینی در مورد هدف‌اش برای سرمایه‌گذاری در فیلم‌هایی با دستمزدهای نجومی گفت: سینما با سرمایه‌گذارانی مواجه می‌شود که تصور درستی درمورد این کار ندارد. احتمالا اگر سرمایه خود را در بانک قرار دهید سود بیشتری خواهید داشت. سرمایه‌گذاری که علاوه بر مسائل مالی عاشق فرهنگ کشورش باشد قطعا نتیجه بهتری می‌گیرد. ما دستمزد نجومی به کسی ندادیم و همه می‌دانند که وقتی به دفتر ما می‌آیند مبلغ کمتری می‌گیرند اما ما به عوامل احترام می‌گذاریم و پرداخت‌های سروقت داریم.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی مثل «خجالت نکش» از آن دست‌ کمدی‌هایی است که تجربه تازه‌ای در آن اتفاق افتاده است و باید منتظر واکنش مخاطب بود.

امیر پروین‌حسینی نیز گفت: برای این فیلم حتما به بازار خارجی فکر می‌کنم. به نظرم در دنیا عده‌ای دنبال کمدی غیر هالیوودی هستند و برایشان مهم است که بتوانند با خانواده‌شان فیلم ببینند.


شبنم مقدمی نیز درباره حضورش در «خجالت نکش» گفت: من در ابتدا می‌ترسیدم که این نقش را قبول کنم اما آقای مقصودی و حسینی به من لطف داشتند و به من اعتماد کردند. این نقش از آن بخت‌هایی بود که سراغ هر بازیگری نمی‌رود و خوشحالم که توانستم در آن خودم را محک بزنم.
احمد مهرانفر در ادامه نشست گفت: از آقای مقصودی و پروین حسینی تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند. اگر مخاطبان کاراکتر من را دوست دارند به شدت مدیون گریم عالی بود که انجام شد.

لیندا کیانی درمورد درآوردن لهجه افغانی توضیح داد: من فکر نمی‌کنم آدم در کوچه بازار بتواند افغانستانی یاد بگیرد. آقای مقصودی برای من معلمی گرفتند که کابلی بودند چرا که در آنجا هر شهری لهجه متفاوتی دارد. من تلاش کردم مثل معلمم صحبت کنم.

الناز حبیبی نیز گفت: برای من نقش اولویت دوم است و کلیت کار و کارگردان و دفتری که با آن کار می‌کنم، اهمیت دارد. خوشحالم که با این تیم کار کردم.

مهدی جعفری خاطر نشان کرد: مطمئنم اگر این گروه در کنار هم جمع نمیشد، فیلم این انرژی خوب را پیدا نمی‌کرد. این فیلم آقای مقصودی از آن فیلم‌های مثال‌زدنی است که بفهمیم ضعف سینمای ایران چیست. فیلم آقای مقصودی با مهارت و فرصت زیاد ساخته شد و برعکس کارگردانانی که شتابزده فیلم را می‌سازند تا به ماراتن جشنواره برسد؛ این فیلم با صبر بسیار و فکر شده تولید شد.

503

کد خبر: 904525

وب گردی

وب گردی