حاشیه های روز چهارم جشنواره فجر و درخواست حاتمی کیا از سردار قاسم سلیمانی

چهارمین روز از جشنواره فجر در پردیس ملت با فیلم "امیر" آغاز شد و با ازدحام جمعیت در زمان نمایش "به وقت شام" ساخته ابراهیم حاتمی کیا پایان یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز چهارم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم "امیر" به کارگردانی نیما اقلیما آغاز شد. این اثر سینمایی از فیلم های متفاوت جشنواره در نوع تصویربرداری تاکنون است.

فیلمبرداری " امیر" مورد توجه بسیاری از مخاطبان در پردیس سینمایی ملت قرار گرفت اما از نظر روایت نتوانست نظر تماشاگران را جلب کند.

یکی از نکات این فیلم سیگار کشیدن بیش از حد بازیگران در طول زمان فیلى بود. سحر دولتشاهی، بازیگر "امیر" برای دومین روز متوالی در پرسش و پاسخ فیلم ها حضور یافت.

فیلم دومی که در روز دوشنبه، در پردیس سینمایی ملت روی پرده رفت، "خجالت نکش" به کار گردانی رضا مقصودی بود که با موضوعی کمدی ساخته شده است و توانست در صحنه های بسیاری خنده مخاطبان را به همراه داشته باشد.

"خجالت نکش" یکی از معدود فیلم های کمدی است که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

اما فیلم سومی که در سالن های سینمایی ملت به نمایش درآمد، "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا بود. این فیلم که در کشور سوریه ساخته شده است از نظر کارگردانی صحنه های اکشن مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

چهار سالن این پردیس سینمایی در زمان نمایش "به وقت شام" کاملا پر بود و بعضی از تماشاگران هم روی پله ها نشستند. ازدحام جمعیت پس از فیلم و در زمان جلسه پرسش و پاسخ فیلم هم ادامه داشت.

در این جلسه حاتمی کیا درباره درخواست خود از سردار قاسم سلیمانی برای ساخت فیلم در سوریه صحبت کرد.

فریدون جیرانی، کارگردان و منتقد سینما و ابراهیم داروغه زاده، دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در نشست پرسش و پاسخ فیلم "به وقت شام" حضور داشتند.

اما مشکلی که در چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر همچنان به قوت خود باقی است قطع و وصل شدن های پی در پی اینترنت در پردیس سینمایی ملت است.

ازدحام بیش از اندازه عکاسان و خبرنگارانی که مشخص نیست از طریق چه رسانه ای توانسته اند کارت ورود به پردیس ملت را دریافت کنند از نکاتی است که روز به روز آزار دهنده تر می شود زیرا در بین آنها افراد غیر حرفه ای بسیاری وجود دارد که باعث بر هم زدن نظم سالن نشست شده و یا با رفتار توهین آمیز خود باعث رنجش دیگر اهالی رسانه می شوند.

از مواردی که پس از گذشت چهار روز از نمایش فیلم ها در پردیس ملت مشاهده می شود بی نظمی هایی است که عکاسان و بعضی رسانه های تصویری در سالن نشست ایجاد می کنند؛ با اینکه برای این دسته از اهالی رسانه جایگاه های مشخص در نظر گرفته شده است اما با حضور بی نظم خود در سالن جلسه پرسش و پاسخ باعث اختلال در انجام کار خبرنگاران می شوند.

٥٠١

کد خبر: 904585

وب گردی

وب گردی