برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: انواع مشکلات قبل از انقلاب در زمینه‌های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی وجود داشت ولی مهمترین عامل که باعث شد انقلاب اسلامی رخ دهد مسئله عزت ملت ایران بود.

به گزارش ایسکانیوز، سعدالله زارعی در مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و کانون‌های فعال دانشجویی و با حضور هیأت رئیسه، معاونان، روسای دانشکده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد تهران جنوب در مجتمع فنی و مهندسی واحد تهران جنوب برگزار شد گفت: اگر خواسته باشیم مهمترین دلیل انقلاب اسلامی را در قالب یک کلمه بیان کنیم؛ «عزت» است.

وی افزود: عزت خواهی یک مسئله انسانی است و امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و هدایتگر این انقلاب، دست بیگانگان و غارتگران را از این کشور کوتاه کرد.

زارعی گفت: روح عزت ملی ودیعه خدادادی است که در همه انسانهاست، اما احتیاج به احیاگری و تحرک دارد.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزت ملی را به امام خمینی (ره) ارجاع می دهد. به ما کمک می‌کند که بتوانیم در چیستی روح عزت ملی و چگونگی احیاگری آن، به یک متن جامع دسترسی داشته باشیم که همان سیره حضرت امام (ره) است.

استاد علوم سیاسی گفت: امام خمینی (ره) یک الگوی زنده عزت ملی به نام جهوری اسلامی ایران را در معرض دید جهانیان قرار داده است؛ الگویی که (عزت ملی) را از حوزه ذهنی محض خارج کرده و یک الگوی زنده و عینی را به جهانیان ارائه داده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب نیز یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم زیباترین حماسه‌ها را بعد از حادثه کربلا آفریدند و این افتخار بزرگ برای شیعیان همچنان بر تارک تاریخ تا قیام قیامت خواهد درخشید و می‌بالیم بر این عزیزان و شهدایی که بهترین کالای خود یعنی جانشنان را در طبق اخلاص نهادند و هستی شان را پای درخت کهن توحید گذاشتند تا کلمه توحید اعتلا و عزت پیدا کند و کلمه کفر و ضد ارزش‌های هستی تا قیامت سر افکنده بماند.

حجت الاسلام علی گل محمدی افزود: «ایام شهادت بی بی دوعالم را تسلیت عرض می کنیم و این از افتخارات شیعه است که دلباخته و شیفته اهل بیت (ع) هستند و انقلاب هم نشأت گرفته، از مکتب اهل بیت (ع) است.

گل محمدی با توجه به فرازهایی از فرمایشهای مقام معظم رهبری، آنجا که می‌فرمایند: انقلاب اسلامی ایران یکی از رخدادهای بی‌نظیر دوران معاصر و فجر جدیدی در تاریخ بشریت است که منشأ آثاری شگرف در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... در داخل و خارج از ایران گشت» بیان کرد: «به یقین شجره طیبه این انقلاب با بهره گیری از چشمه زلال معارف و اعتقادات دینی مردم نستوه و فداکار ایران و با تکیه بر ریشه‌های استوار پیشینه فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آنان بارور و پر ثمر گشت. لذا باید مبانی انقلاب را مدنظر قرار داد و از فرمایشهای‌ مقام معظم رهبری که کانون اندیشه، درایت و حکمت هستند الهام گرفت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب گفت: پیداست که انقلاب اسلامی ایران ثمره خون هزاران شهید است که این شهدا به راهشان باور داشتند. چرا که باور با علم تفاوت دارد و تاریخ گواه این است که 72 یار باوفای سیدالشهدا(ع) چون باور و ایمان داشتند؛ توانستند بر نفسانیات غالب آیند که شهدای مدافع حرم در این عصر نمونه ای از این مهم هستند. زیرا آنان به باور رسیده بودند که باید از حریم حضرت زینب کبری (س) که الگوی جاودانه جهانیان است دفاع کنند و آنان علاوه بر تدین؛ تعبد داشتند. این عشق به حجت و ولایت است که در شهدای مدافع حرم موج می زند و لذا دشمن چه بخواهد و چه نخواهد این انقلاب با پیروی و هدایتگری فقیه و ولی جامع الشرایط به پیروزی رسیده است و این افتخار ما است.

دکتر جواد علمائی رئیس واحد تهران جنوب نیز اظهار کرد: در همه فرهنگ‌ها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می‌دارند، البته بنا به فرهنگ هر کشور، آن روز بزرگ و تاریخی گرامی داشته می‌شود و نسل به نسل و سینه به سینه منتقل می‌شود تا آیندگان قدر آن روز را بدانند نزدیک به اکثریت کشورهای جهان، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می‌دانند و برای آن، احترام قابل ملاحظه ای قائل می‌شوند. ملت ایران اسلامی نیز در روز 22 بهمن سال 1357 موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی 2500 ساله فائق آید و در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده اش برنامه ریزی کند.

در این مراسم گروه تواشیح اسراء، کلیپ‌های مناسبتی و مسابقه حضوری با محوریت این ایام اجرا شد و در انتها از سه پوستر مربوط به اولین جشنواره عکس موبایلی «قاب حماسه ها» به مناسبت راهپیمایی عظیم بیست و دوم بهمن، مسابقه بزرگ کتابخوانی دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز نخستین جشنواره مقاله نویسی پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونمایی شد.

کد خبر: 904586

وب گردی

وب گردی