مراسم بزرگداشت چهلمین بهار آزادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب

مراسم بزرگداشت چهلمین بهار آزادی به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و همکاری دانشگاه سراسری بناب، پیام نور مرکز بناب، بسیج دانشجویی و باحضور دکتر متفکر آزاد، عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز به عنوان سخنران ویژه مراسم و روسای ادارات در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی واحد بناب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد بناب، دکتر سیدعبداله حجتی، رئیس واحد بناب در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی، برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه های فرهنگی و اجتماعی این ایام الله را از ضروریات مراکز علمی دانست.

رئیس واحد بناب گفت: استقلال، آزادی، کرامت، پیشرفت، امنیت و عزتی که ما ایرانیان داریم اینها همگی به برکت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه حاصل گشته و انقلاب اسلامی شکوه کشورهای مستکبر را در هم کوبیده است لذا به فضل الهی و هدایت های امام راحل(ره) در جنگ تحمیلی هشت ساله دشمنان نظام شکست بزرگی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: بعد از رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) تدابیر و اندیشه های مقام عظمای ولایت(مدظله) و ولایت مداری و هوشیاری ملت بزرگ ایران تمامی دسیسه های استکبار جهانی نقش بر آب شده و ملت ایران زحمات زیادی در راه استکبار ستیزی متحمل شده اند و خونهای زیادی ریخته شده .

دکترحجتی در پایان ضمن تشکر از حضور و استقبال دانشگاهیان گفت: اکنون وظیفه ی ماست که این مجاهدت و از خود گذشتگی را پاس بداریم و در مسیر نورانی امام راحل و شهدای عظیم الشأن گام برداریم.

در ادامه این همایش دکتر روح اله متفکر آزاد اخراج حکومت شاهنشاهی را یکی از اهداف ایجاد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اخراج کردن حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری تنها یکی از اهداف ایجاد انقلاب بود و مهمتر از آن رفع نیاز های جامعه یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی با تأکید بر اینکه شعارهای انقلاب همانند یک پرچم هستند گفت: پرچم به معنای یک نشان برای رسیدن به هدف اصلی محسوب می شود و شعارهای انقلاب همان اهداف اصلی مردم و انقلاب هستند و اگر نشانه های انقلاب یا همان شعارهای آن فراموش شوند، رسیدن به اهداف اصلی انقلاب غیر ممکن خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز؛ خوش بین بودن برخی آقایان به آمریکا را علت اصلی شکست و سرنگونی آنها عنوان کرد و گفت: دکتر مصدق به دلیل همین خوش بینی سرنگون شد و امروز برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان چنین ذهنیتی برای خود دارند و این در حالی است که آمریکا همین کشور عربستان را مانند یک گاو شیرده می داند .

دکتر روح اله متفکر آزاد وظیفه اصلی نسل جوان را پیمودن ادامه راه نسل های قبلی انقلاب عنوان کرد و گفت: این انقلاب باید به دستان خود جوانان انقلابی ادامه پیدا کند تا به هدف اصلی خود یعنی همان شعارهای انقلاب برسد و اگر این انقلاب به دست افراد غیر انقلابی بیافتد در رسیدن به اهداف و آرمان های خود شکست خواهد خورد.

در این مراسم از دانشجویانی که در مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال، قرآنی و فرهنگی مقام کسب کرده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر: 904604

وب گردی

وب گردی