مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی نقاشی‌خط یزد اعلام شد

مهلت ثبت‌‌نام اولیه و ارسال تصاویر آثار نقاشی‌خط به جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات در یزد تا ٢٢ بهمن‌ ماه تمدید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رشته‌های نقاشی‌خط با شیوه‌های بداهه، ترسیمی و ترکیبی برگزار می‌شود.

مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ترویج و اشاعه فرهنگ کلام نور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی مرتبط با آموزه‌های قرآن و عترت، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه کلام وحی، آموزه‌های قرآن و عترت، و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی قرآن با استفاده از زبان و بیان هنر نقاشی خط، ذکر شده است.

موضوع آثار ارسالی به این جشنواره، سیره ائمه اطهار(ع)، صلح جهانی، برادری و مساوات، وحدت، خانواده، مهجوریت قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی و اسماء الحسنی، تعیین شده است.

جشنواره ملی نقاشی خط آیات در سه بخش رقابتی شامل موضوعات جشنواره که هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت کنند، بخش غیررقابتی ویژه اساتید مدعو و بخش ویژه که در آن صرفاً آثاری مربوط به سوره مبارکه واقعه دریافت می شود، برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار می‌توانند حداکثر سه اثر را در قالب عکس یا پرینت رنگی در قطع آزاد به دبیرخانه جشنواره به آدرس یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، معاونت هنری، دبیرخانه جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات، کد پستی : ٨٩١٣٨٩٩٨٣٤ ارسال یا در پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.yazdq.ir بارگذاری کنند.
البته در صورت راهیابی آثار شرکت‌کنندگان به بخش مسابقه، اصل اثر باید به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

قرار است همزمان با برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره در روز ١٧ اسفند ماه امسال، نمایشگاهی از آثار برتر ارسالی به جشنواره در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا و تا ٢٤ اسفند ماه برای بازدید عموم دایر شود.

503

کد خبر: 904658

وب گردی

وب گردی