وزارت نفت ۱.۴میلیارد تومان برای خرید هزار واگن مترو اختصاص داد

با امضای یک تفاهمنامه همکاری میان وزارت نفت و شهرداری تهران، وزارت نفت بازپرداخت هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خرید یک هزار واگن متروی شهری را برعهده گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ این تفاهم نامه همکاری بین وزارت نفت و شهرداری تهران باحضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و شهردار تهران صبح امروز در محل وزارت نفت امضا شد.

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه تهران نمونه مدیریت کشوری است، گفت: طی این تفاهمنامه، وزارت نفت بازپرداخت هزینه یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلاری خرید یکهزار واگن قطار مترو را برعهده می گیرد.

او تعداد واگن های کنونی متروی تهران را یکهزار و ٣٠٠ دستگاه اعلام کرد و ادامه داد: با خرید یکهزار واگن جدید، تعداد واگن های مترو به دو هزار و ٣٠٠ واگن افزایش می یابد.

بر اساس گفته های این مقام مسوول، فاصله حرکت هر دو قطار در متروی تهران ٤ دقیقه است که البته توانستیم این میزان را ٣٠ثانیه تا یک دقیقه کاهش دهیم که در نتیجه خرید این هزار واگن جدید این فاصله به ٢ دقیقه کاهش می یابد.

زنگنه: خرید واگن از محل صرفه جویی سوخت است

بیژن زنگنه وزیر نفت هم در این مراسم با بیان اینکه از محل صرفه جویی سوخت به دلیل استفاده هر یک از شهروندان از مترو که نرخی معادل ۹.۸ دهم سنت را برای ان در نظر گرفته ایم صرفه جویی می شود، گفت: این میزان را در قالب کمکی به توسعه حمل و نقل ریلی شهری تهران در نظر گرفته ایم تا به این ترتیب بتوانیم گامی در راستای کاهش آلودگی این کلان شهر برداشته باشیم.

به گفته او، این بودجه به هیچ عنوان از بودجه عمومی تخصیص داده نمی شود بلکه ما به ازای صرفه جویی سوخت در مقابل استفاده از حمل و نقل ریلی شهری است.

وزیر نفت میزان سوخت مصرف شده در کل کشور را معادل ۵.۵ میلیون بشکه نفت اعلام کرد و افزود: با توجه به جمعیت کشور و همچنین رقم GDP (تولید ناخالص ملی) شدت مصرف انرژی در کشور را تبدیل به یکی از بیشترین شدت مصرف انرژی های جهان کرده است.

منبع: مهر

401

کد خبر: 904662

وب گردی

وب گردی