قیمت ارز دیوانه‌وار افزایش یافته است/ دولت باید سالانه برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کند

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دو دغدغه اقتصادی دولت باید حل مشکل بیکاری و کنترل قیمت ارز باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی از سه جنبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قابل توجه است، به طوری که در مورد جنبه سیاسی می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی به بزرگترین عامل سیاسی منطقه تبدیل شد.

این فعال اقتصادی بیان داشت: از نظر فرهنگی هم در 40 سال گذشته پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته، به طوری که تعداد دانشگاه‌های ما 10 برابر شده و در علوم مختلف از جمله پزشکی و نانو پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه مبادلات تجاری ایران و اول انقلاب اسلامی حدود 320 میلیون دلار بود، گفت: 300 میلیون دلار از آن را صادرات و 20 میلیون دلار را هم واردات تشکیل می‌داد که صادرات ما بیشتر بر پایه نفت و فرآورده‌های نفتی بود و صادرات غیرنفتی ما رقم قابل ملاحظه‌ای در آن دوران نبود.

عسگراولادی بیان داشت: در 40 سال گذشته صادرات غیرنفتی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و مبادلات تجاری ایران به حدود 100 میلیارد دلار رسیده است.

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را جوانان زیر 30 سال تشکیل می‌دهند، گفت: باید به آنها اهمیت داده شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید دو دغدغه اقتصادی داشته باشد، گفت: حل معضل بیکاری و قیمت ارز دو مسأله اقتصادی است که دولت تدبیر و امید هنوز نتوانسته آن دو را حل کند.

او افزود: نسل جوان ما از بیکاری رنج می‌برد، در حالی که دولت باید سالانه برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کند که در این مسأله هنوز توفیق نیافته‌ایم.

عسگراولادی با اشاره به مشکلات معیشتی طبقات پایین جامعه اظهار داشت: این مسأله هم ناشی از بیکاری است، زیرا اگر بیکاری حل شود، مشکل معیشت طبقات پایین هم حل خواهد شد.

او به افزایش نرخ دیوانه‌وار ارز اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر قیمت ارز کنترل نشد و در ماه‌های اخیر قیمت ارز از جمله دلار و یورو به شدت افزایش یافت، دولت دوازدهم باید تمام توان خود را برای حل این مسأله بگذارد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: همچنین فشارهایی از برخی از نهادها و سازمان‌ها از جمله سازمان امور مالیاتی، شهرداری و تأمین اجتماعی به طبقات پایین جامعه وارد می‌شود که منجر به بروز نارضایتی‌های اقتصادی برای مردم شده و دولت روحانی باید آن را حل کند.

عسگراولادی با بیان اینکه البته تا حدودی مردم به نق زدن در مورد مسائل اقتصادی عادت کرده‌اند، گفت: در مواردی هم مشاهده می‌شود که اوضاع اقتصادی مردم آن‌قدر هم بد نیست، مثلاً وقتی که به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کنیم، تمام پروازها پر است و اگر وضعیت معیشتی مردم پایین است، چگونه این اتفاق می‌افتد.

او افزود: بعضی از قشرهای پایین جامعه به دلیل تحریکات رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه تحریک می‌شوند و مردم را دچار ناامیدی می‌کنند که این وظیفه دولت است که به مردم امید ببخشد.

عسگراولادی بیان داشت: این دولت، دولت تدبیر و امید است، تدبیرها جواب داده است، اما امید هنوز در مردم ایجاد نشده است.


منبع: فارس

400

کد خبر: 904669

وب گردی

وب گردی