جایگزینی خودروهای فرسوده ٧٠ درصد آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد

استاندار تهران با اشاره به پیش‌بینی انجام شده در زمینه عملیات جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: با اجرای این طرح ٧٠ درصد آلودگی هوای استان تهران کاهش می‌یاید.

به گزارش ایکسانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمّدحسین مقیمی استاندار تهران امروز(سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه) در برنامه صبح بخیر ایران سیما با اشاره به حضور مدیران و مسئولان استان برای افتتاح پروژه‌ها در شهرستان‌های استان تهران به مناسبت دهه فجر گفت: این طرح‌ها عمدتاً شامل پروژه‌های آبفا، طرح‌هادی روستایی و راه و یا طرح‌های اقتصادی با مشارکت سرمایه‌گذاران مردمی است.

استاندار تهران با اشاره به افتتاح طرح‌های کشاورزی گلخانه‌ای از جمله در شهرستان دماوند افزود: کشورهای مختلفی هستند که محصولات کشاورزی ما را خریدارند، در این بخش باید تولیدات کشاورزی متناسب با ذائقه مشتری باشد تا صادرات توسعه یابد.

مقیمی به ساخت حدود ٣٢٠ هزار واحد مسکن مهر در استان تهران اشاره کرد و گفت: روز گذشته به مناسبت دهه فجر حدود ١٤٠ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای کمتر از ٢٠ هزار نفر جمعیت و ٣٧٠٠ واحد در شهرهای بیش از ٢٠ هزار نفر جمعیت در استان تهران افتتاح شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشتر آلودگی هوای استان تهران ناشی از خودروهای فرسوده،کارخانه ها، سیستم‌های گرمایش و سرمایش است تصریح کرد: بیشترین سهم را خودروهای فرسوده دارند.

استاندار تهران با اشاره به پیش بینی انجام شده در زمینه عملیات جایگزینی خودروهای فرسوده عنوان کرد: با اجرای این طرح ٧٠ درصد آلودگی هوای استان تهران کاهش می‌یاید.

مقیمی در پایان گفت: اختصاص دو میلیارد دلار برای توسعه مترو در کلانشهرها که از سوی دولت مصوب شده است، می‌تواند در توسعه و بهبود حمل و نقل بسیار مؤثر باشد.

منبع: فارس

304

کد خبر: 904676

وب گردی

وب گردی