با همکاری استانداری سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه های دیگر فعال شده است

استاندار ایلام گفت: با همکاری استانداری سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در حوزه های دیگر فعال و تمام دستگاه ها به نوبت در آنجا حضور و پاسخ مردم را می دهند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، در یکی از جلسات هیأت دولت در سال 93 در رابطه با حقوق شهروندی گفته بود که "دسترسی آزاد به اطلاعات، جزو حقوق شهروندی و یک روش مبارزه با فساد است. مردم باید بدانند که دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت چه اموری را برعهده دارند، توسط چه مدیری اداره می‌شوند، چگونه می‌توانند با آنها تماس و حتی بتوانند نظرات خود، اطلاعات و انتقاداتشان را به آن دستگاه از طرق مختلف منتقل کنند.»

پس از صحبت های روحانی خبر از تصویب نهایی آیین نامه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آمد که مردم از طریق این سامانه می توانند مشکلات خود را با مراجع ذیربط مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در رابطه با روند فعالیت سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این سامانه حدود یک ماه است که فعالیتش به صورت مداوم آغاز شده است.

وی در رابطه با چگونگی عملکرد این سامانه، تصریح کرد: هر روز یک دستگاه در این سامانه آماده پاسخگویی به سوالات مردم است؛ آن گونه که یک هفته قبل از حضور آن دستگاه در سامانه اعلام می شود که به طور مثال در این هفته نوبت شرکت گاز و هفته آینده نوبت شهرداری است و در ادامه با اطلاع از حضور دستگاه مورد نظر به صورت تلفنی درخواست های خود را اعلام می کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: درخواست های مربوطه به مجموعه های مد نظر ارجاع شده و پاسخ مردم را در زمان مورد نظر می دهند.

سلیمانی گفت: تقریبا روزی 40-50 مراجعه کننده به این سامانه در استان داریم.

وی با بیان این که فعالسازی سامانه کار بسیار خوبی است، تاکید کرد کرد: این سامانه در استانداری فعال بود اما در حوزه های دیگر فعالیت چشمگیری نداشته و من به تمام ادارات استان دستور دادم که همگی باید پاسخگوی سوالات مردم باشند و هر روز یک دستگاه در آنجا حضور داشته باشد.

سلیمانی تصریح کرد: انشالله به مرور نتیجه های بهتری راه اندازی این سامانه خواهد داشت.

استاندار ایلام تاکید کرد: با همکاری استانداری این سامانه در حوزه های دیگر فعال شده و تمام دستگاه ها به نوبت در آنجا حضور و پاسخ مردم را می دهند.

901/900

کد خبر: 904747

وب گردی

وب گردی