کونته و گرفتار شدن به نفرین قهرمانی

فوریه همواره ظالمانه ترین ماه برای مربیان چلسی بوده، از لوئیس فیلیپه اسکولاری تا ویلاس بواس جوان. حالا نیز برای کونته که احتمالا زمان حضورش در غرب لندن، به پایان خود نزدیک می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، هواداران چلسی از ابتدای دیدار شب گذشته وفاداری خود به کونته را با سر دادن شعارهایی در حمایت از او اعلام کردند و سرمربی چلسی که همواره ارتباط خوبی با سکوها داشته، بار دیگر با شور و انگیزه در کنار زمین حاضر شد و سعی داشت تیمش را هدایت کند.

بار دیگر از آن دوره هایی که با هیجان شدید و قهرمانی آغاز می‎‌شود و یک فصل بعد همه چیز فراموش می‌شود. شاید بدترین روز فوتبالی باکایوکو جوان 40 میلیون پوندی که بسیار ضعیف کار کرد و این نمایش ضعیف مطمئنا در ذهن هواداران شکل خواهد بست. باکایوکو فوق العاده بد بود. باثبات کامل هم بود و می‌شد پیش بینی کرد که این روند ضعیف ادامه خواهد داشت و مربی اش مطمئنا می‌دانست که تصویری از ناکامی چلسی با او منتشر خواهد شد. او حتی در پاس‌های ساده در زمین، در پاس کاری و روبرو شدن با حریف هم دچار مشکل شده بود.

در 25 دقیقه اول 12 پاس داد که 5 پاس آن به مقصد نرسید. او که به شدت تحت تاثیر عملکرد کاپو قرار گرفته بود، در نهایت با خشم ضربه ای به مچ پای او زد.

پنج دقیقه بعد، باکایوکو با دریافت کارت زرد دوم از زمین خارج شد. هواداران واتفورد نیز از اخراج او استقبال کرده و با شعارهایی او را تا خارج از زمین همراهی کردند.

دیدار با واتفورد از آن شب هایی بود که چلسی انگیزه زیادی برای کسب نتیجه داشت؛ ولی هر چه تلاش می‌کردند به جایی نمی‌رسیدند و انگار بار دیگر وارد روزهای آشنا و تاریک سقوط می‌شوند.

باکایوکو در میانه میدان در اولین فصل حضورش در تیم دچار مشکلات شدیدی شده و نه تنها در لیگی جدید، بلکه حتی در پستی جدید هم نمی‌تواند کارایی داشته باشد.

در نهایت باید کونته پاسخگوی این باشد که چرا تیمش تا لبه پرتگاه رفته، مربی که با شور و انگیزه فراواناش توانسته بود قهرمانی را برای چلسی به دست بیاورد ولی انگار با کج خلقی، هماهنگی و یک دست بودن تیم از بین رفته است.

او در لیگ برتر استثنایی بوده، از شروع تاریخی و کسب قهرمانی تا افت انرژی از ابتدای فصل جاری. مردی که در شروع فصلی که قرار بود از عنوان قهرمانی اش دفاع کند، با شکست مقابل برنلی کار را شروع کرد و همین روند تا به اینجا ادامه پیدا کرده است.

بازیکنان عاشق کونته هستند، همینطور هواداران که هنوز او را دوست دارند. ولی امسال صحبت ها کمی تند تر شده است. از بی توجهی باشگاه به نقل و انتقالات تا عدم تمایل و کم کاری بازیکنان در تمرینات. تیم کونته ستاره‌های متعددی دارد؛ ولی انگار آنطور که یک تیم قهرمان باید به روند خود ادامه دهد، پیش نرفته و کاملا به یک تیم معمولی تبدیل شده است. انگار بیلیونر روسی هم تمایلی ندارد بودجه اش را در لندن هزینه کند و ترجیح می‌دهد در دیگر نقاط اروپا آن را صرف برنامه های دیگرش کند.

نکته جالب در این میان اما این است که هر دو مربی که در دو فصل اخیر نیز قهرمان لیگ برتر شده اند، از سمت خود اخراج شده اند. مورینیو پس از کسب قهرمانی با چلسی در لیگ برتر، فصل بعد از هدایت این تیم کنار گذاشته شد و هیدینک جانشین او شد و رانیری نیز پس از قهرمانی تاریخی با لستر، پس از کسب نتایج ضعیف در فصل بعدش، از نیمکت تیمش اخراج شد. این وظیفه کونته بوده که با این مسائل دست و پنجه نرم کند. حالا او از همیشه به خروج نزدیک تر است و با این واقعیت تلخ روبرو شده که رومن آبراموویچ 8 مربی را اخراج کرده و خیلی از این 8 مربی، جام‌های متعددی کسب کرده بودند. تنها در چلسی است که می‌تواند مدافع عنوان قهرمانی باشد، تیمش در بین 4 تیم برتر لیگ باشد، در مرحله حذفی چمپیونزلیگ حضور داشته باشد و مربی اش خطر اخراج را حس کند.

606

کد خبر: 904752

وب گردی

وب گردی