سرهنگی: هنوز هم از خواندن خاطرات دفاع مقدس بهت‌زده می‌شوم

مدیر دفتر هنر و ادبیات پایداری حوزه هنری گفت: سربازی که خاطراتش را می‌نویسد، تا ابد جوان می‌ماند و همیشه از او به عنوان جوان رزمنده دوران جنگ یاد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از حوزه هنری، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر هنر و ادبیات پایداری حوزه هنری در مراسم رونمایی از 12 مجلد کتاب خاطرات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و جشن انتشار کتاب‌های نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: امیدوارم حرکتی که از دوره فرماندهی امیر سیاری در نیروی دریای آغاز شده، با فرماندهی جدید، امیر خانزادی هم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: به دنبال متن‌های قوی هستیم و این متن‌ها وقتی قوی باشند، می‌مانند و وقتی ماندند، قابل انتقال می‌شوند. آثاری که از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چاپ رسانده‌ایم متن‌های قوی دارند و نویسندگان خوبی بر روی این آثار کار کرده‌اند.

سرهنگی خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها برای ما و مجموعه حوزه هنری قدم بزرگی است. اما برای نیروی دریایی قدم کوچکی است و در واقع آغاز کار نیروی دریایی در این عرصه محسوب می‌شود. با آنکه کار ثبت خاطرات را از سال 60 و زمانی که خبرنگار جنگ تحمیلی بودم آغاز کرده‌ام، هنوز هم از خواندن خاطرات دفاع مقدس بهت‌زده می‌شوم.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: اگر سرباز زمان جنگ خاطرات خود را به نگارش درنیاورد، جنگ خود را ناقص رها کرده است. سربازی که خاطراتش را می‌نویسد، تا ابد جوان می‌ماند و همیشه از او به عنوان جوان رزمنده دوران جنگ یاد می‌شود.

وی افزود: عزیزان نیروی دریایی که برای بیان خاطراتشان به آن‌ها رجوع می‌شود، از این کار سر باز نزنند و این تصور برایشان پیش نیاید که من راوی یک من خودخواه است که خود را تعریف می‌کند. من راوی، به عنوان شاهد عینی که به لحاظ اعتباری درجه اول است، مانند لوکوموتیو برای واگن‌های قطار است. بنابراین من راوی بسیار مهم است. اگر قدمان بخواهد بلند شود، با قد شما رزمندگان دفاع مقدس بلند می‌شود.

برگزاری این مراسم با حضور شخصیت‌هایی همچون دریادار امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و سیدصادق رضایی رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر و با اجرای سعید بیابانکی، شاعر و منتقد ادبی همراه بود.

502

کد خبر: 904754

وب گردی

وب گردی