وزیر ارتباطات: کلید تغییرات تکنولوژی خلاقیت است

جشن بزرگداشت پیروزی انقلاب با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوشحالم که در جمع دانشجویان جویای علم حضور دارم و در ایام الله دهه فجر یاد امام راحل و شهدای گرانقدر را گرامی می دارم.

او افزود: طبیعتا هر جامعه ای با ایده‌آل‌های خود فاصله دارد اما خوب است همه بدانند انقلاب با ایران چه کرد و به چه پیشرفت هایی دست یافتیم اما برخی با بزرگنمایی، تخلفات افرا مختلف و مسولان را به انقلاب ربط می دهند که باید ظرفیت های خود را شناسایی کنیم.

وزیر ارتباطات با طرح این سوال که آیا در زمان قبل از انقلاب در حوزه های فضایی و هسته ای جایگاهی داشتیم؟ تصریح کرد: پاسخ واضح است و قطعا هیج جایگاهی نداشتیم و نوع نگاه تکنولوژی هاپس از ورود به کشور مصرف گرایی بود و اختلاف طبقاتی زیادی وجود داشت اما در حال حاضر جوانان ما در حوزه دانش و فناوری حرفی در دنیا دارند.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: در حوزه اقتدار ملی و مواضع جهانی قبل از انقلاب در حدی بودیم که با یک اشاره نخست وزیر ما را جابجا می کردند هماهنگونه که امروز مشاهده می شود امروز براحتی حاکمان منطقه جابجا می شوند هم چنین ایران در عرصه ی سیاست خارجی جایگاه بالایی دارد و مشکلات منطقه بدون حضور ایران حل شدنی نیست که بارها برای رفع معضلات منطقه ای نشست تشکیل دادند اما بی نتیجه بود و مجبور شدند برای رفع چالش ها از ایران کمک بگیرند.

او تصریح کرد: بسیاری از حرکات دشمن در جایگاه دفاعی است و ملت ایران این عزت را از روح بلندی کسب کرد که همواره روی خواسته خود ایستاد پس امام خمینی به ما عزت و افتخار داد و جمهوری اسلامی با وجود حضرت امام معنا پیدا کرد و سربلندی کشور به خاطر حرکتی است که وی در دنیا شروع کرد.

آذری جهرمی افزود: به فرموده ی رهبر معظم انقلاب ما در مسیر حرکت قله هستیم که حرکت در مسیر قله سخت است و در این مسیر چالش و ریزش هایی وجود دارد چون کسانی که تلاششان برای وارونه نشان دادن حقایق در دنیاست، دست بردار نیستند.

وزیر ارتباطات گفت: اداره ی امور جامعه دشواری هایی دارد با تمام شرایطی که ممکن است یک مدیر خطا کند و در برابر ما به عنوان مسؤلین این امتحانات وجود دارد ک املای نانوشته غلط ندارد و ورود به حوزه ی اجرا قطعا اشتباهاتی به همراه دارد هم چنین مسؤلین باید انتقاد پذیر باشند.

او ادامه داد: امروز در حوزه های دیپلماسی منطقه رو به رشد هستیم و در حوزه ی اقتصادی شرایط قابل قبول است چون فشارهای اقتصادی خارجی در کنار برنامه ریزی های اشتباه داخلی همواره وجود دارد و در این فرآیند، همسویی ها کمک می کند کارها پیش رود چون دولت وابسته به نظام است و موفقیت دولت، موفقیت نظام تلقی می شود.

با وجود اختلاف سلیقه ها، عقیده ها باید واحد باشد

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شاید سلیقه ها در بین افراد مختلف باشد اما عقیده ها را باید واحد و راسخ کرد هم چنین یکی از دستاوردهای بی نظیر بشری فضای مجازی است که اهمیت فراوانی دارد که فضای مجازی صرفا پیام رسان نیست.

خبر ادامه دارد...

کد خبر: 904875

وب گردی

وب گردی