احمد مهرانفر: با لهجه صحبت کردن یکی از مهم ترین ابزارهای بازیگری است

بازیگر سریال «پایتخت» گفت: نقش های مختلف و بدون لهجه بسیاری را هم بازی کرده ام اما با لهجه صحبت کردن یکی از مهم ترین ابزارهای بازیگری است که می تواند فرد را از سایرین متمایز کند.

احمد مهرانفر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره لهجه دار بودن بیشتر نقش هایش، اظهار کرد: از دوران کودکی به لهجه های مختلف ایران علاقه داشتم. با لهجه های مختلف صحبت کردن را دوست دارم و از این موضوع استقبال می کنم.

وی با اشاره به اینکه لهجه یکی از ابزارهای مهم برای بازیگری است، ادامه داد: لهجه یکی از ابزارهای مهمی است که بازیگر می تواند نقش خود را با سایرین متفاوت کند به همین دلیل است که برای تقویت این موضوع بسیار تمرین کرده ام و در آینده بازهم از این موضوع استقبال می کنم.

این بازیگر همچنین درباره نقش خود در فیلم «خجالت نکش»، گفت: در فیلم «خجالت نکش» سعی کردیم که لهجه شدیدی نداشته باشیم چراکه به هر حال فیلم یک روستایی را نشان می دهد که مکانش کاملا مشخص نیست.

مهرانفر افزود: در متن فیلم لهجه کمی وجود داشت که سعی کردیم این مقدار را رعایت کنیم. بیشتر سعی کردم روی رفتار روستایی این نقش تمرکز کنم و کاراکتر را نشان دهم.

وی با اشاره به اینکه نقش های غیر روستایی و متفاوت بسیاری هم بازی کرده، یادآور شد: نقش های غیر روستایی ، متفاوت و بدون لهجه را هم بازی کردم اما خب نقش های با لهجه بیشتر میان مردم دیده شده است.

این بازیگر با اشاره به اینکه فیلمنامه برایم اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: روستای بودن یا نبودن در یک نقش برایم اهمیت ندارد، نقشی را می پسندم که خوب نوشته شده باشد.

مهرانفر درباره تجربه کار با رضا مقصودی، کارگردان فیلم«خجالت نکش»، خاطر نشان کرد: تجربه کار با این کارگردان بسیار خوب بود، تعامل مناسب و رضایت بخشی میان ما برقرار شد. مقصودی دست ما را طوری در فیلم باز گذاشت که بداهه نیز می توانستیم حرکاتی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: فضای مطلوبی که کارگردان برای عوامل فیلم مهیا کرد باعث شد تا احساس کنم انگار این فیلم برای خودم است به همین دلیل سعی می کردم با دلسوزی حرکات مناسب نقش را پیدا کنم.

این کارگردان خاطر نشان کرد: با دیدن این فیلم متوجه شدم که صحبت هایی که درباره حرکات نقش ها داشتیم، نتیجه بخش بوده و رضا مقصودی به فیلم اشراف بسیاری داشته است. درست است که فیلمبرداری در هوای سرد انجام شد اما فضای پشت صحنه میان عوامل فیلم بسیار گرم بود.

گفتو گو از : نازنین میرزایی

کد خبر: 905063

وب گردی

وب گردی