لزوم فرهنگ سازی برای استفاده و تعویض کاتالیست در جامعه

گروه قطعات صنعتی اتومبیل ایران (یاپکو) در فرصت پسابرجام و بر اساس اصل اقتصاد مقاومتی توانست در قراردادی با شرکت معتبر فنلاندی-دانمارکی به فناوری تولید کاتالیست یورو 5 دست یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مهدی مونسان مدیرعامل یاپکو در آیین افتتاح خط تولید کاتالیست یورو 5 با اشاره به عقد قراردادی ده ساله برای تولید محصول با استانداردهای بالاتر گفت: در حال حاضر پوشش دهی مونولیست بر اساس استاندارد یورو 5 در خاورمیانه را در اختیار داریم.

او با اشاره به تجربه جهانی در لزوم بکارگیری کاتالیست برای ارتقاء سطح کیفی خودروها گفت: تولید با استانداردهای بالاتر، نیازمند عزم ملی در تامین سوخت بر مبنای استاندارد یورو 5 است.

مونسان با بیان این که در صنعت قطعه سازی به وظایف خود عمل کرده ایم متذکر شد: با تولید محصول در خطوط کاملا رباتیک کیفیت آن را گارانتی می کنیم.

مدیرعامل یاپکو ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه برای 80 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده و این سرمایه گذاری صرفه جویی سالانه 4 میلیون یورویی را در پی خواهد داشت.

او با تاکید به فرهنگ سازی بر استفاده و تعویض قطعه کاتالیست در خودرو برای تامین هوای پاک اظهار کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست داریم تا از اجرای طرح تعویض کاتالیست پس از 120 هزار کیلومتر کارکرد خودرو به صورت اجباری حمایت کند.

گفتنی است پیش از این در سال های تحریم، کاتالیست مورد نیاز خطوط تولید خودروی کشور ازکشورهای چین و هند تامین می شد که با راه اندازی کارخانه تولید کاتالیست مبدل خودرو پاک و بومی سازی دانش فنی تولید، کاتالیست یورو 5 تولید و در خودروهای تولید داخل به کار گرفته می شود.

401

کد خبر: 905088

وب گردی

وب گردی