نقش پزشکی قانونی در احقاق حق، غیرقابل انکار است/افتتاح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بجنورد

همزمان با دهه مبارک فجر، صبح امروز، ساختمان مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خراسان شمالی با حضور دکتر شجاعی رییس سازمان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز،مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی بجنورد در زمینی به مساحت3 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسیده است که شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه و تشریح است.

با افتتاح این مرکز و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، زین پس بسیاری از آزمایش‌های تخصصی در شهر بجنورد انجام خواهد شد و به جز آزمایش های ژنتیک و برخی موارد معدود آزمایشگاهی دیگر نیازی به ارسال نمونه ها به شهر مشهد نیست.

پس از برگزاری مراسم افتتاح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی بجنورد که جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان، رییس کل دادگستری خراسان شمالی و جمعی از مقامات استانی در آن حضور داشتند، دکتر شجاعی از بخش های مختلف ساختمان بازدید و با کارکنان آن دیدار و گفت و گو کرد.

در سفر به استان خراسان شمالی دکتر شجاعی و هیأت همراه همچنین در جلسه شواری قضایی استان که بعد از ظهر روز چهارشنبه برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

اسدلله جعفری، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در مراسم افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان خراسان شمالی گفت: در رابطه با کارهای تخصصی و تشخیصی و جایی که باید احقاق حق بکنیم، نقش پزشکی قانونی، نقش غیرقابل انکاری است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی قانوین گفت: به اعتقاد من پزشکی قانونی نقش خیلی مهمی دارد برای این که پزشکان قانونی بازوی مشورتی و تخصصی و تشخیصی قضات هستند در مقام احقاق حق. این طور نیست که تنها به تحقیقات سطحی و محلی بسنده کنیم، اما در رابطه با کارهای تخصصی و تشخیصی و جایی که باید احقاق حق بکنیم، نقش پزشکی قانونی، نقش غیرقابل انکاری است.

جعفری افزود: به دلیل پیچیدگی و تنوع پدیدهایی که این روزها اتفاق می افتد، پزشکی قانونی هر چه از کارآمدی و بالندگی بالاتری برخوردار باشد قضات تصمیم درست تری می گیرند. اگر پزشکی قانونی نظریات پزشکی بیمارستانی را تأیید نکند و صحه نگذارد، از نظر وظیفه قانونی، ما تکلیفی برای توجه نداریم لذا نظر پزشکی قانونی نظر صائب و مؤثر است، نظری است که مورد اعتنا و اعتماد و تکیه قاضی پرونده است که در مقام احقاق حق است برای رفع تظلم.

به اعتقاد من کار پزشکی قانونی به اینجا خلاصه نمی شود. امروزه و با توجه به پیچیدگی ها در مسائل، ما داریم استفاده های زیادی از پزشکی قانونی می بریم.

زمان اتمام پروژه های دولتی 2.5 برابر بخش خصوصی است

دکتر شجاعی در مراسم افتتاح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بجنورد با تبریک دهه فجر اظهار داشت: چرا (اتمام) یک ساختمان با 3 هزار متر بنا، باید 7 سال طول بکشد و 2.5 برابر نُرم معمول باشد؟ تمام پروژه هایی که دست دولت است چنین هستند، چرا؟ این پروژه اگر در دست بخش خصوصی باشد با نُرم طبیعی در زمان کوتاه تمام می کند. چرا باید این مقدار طول بکشد، پروژه دو ساله، 7 8 سال طول می کشد! نمی تونیم زمان را کوتاه کنیم و هزینه ها را پایین بیاریم.

وی افزود: مشکل از فرایندهای اداری است، نباید فرایندهای اداری مانع انجام کار شود بلکه باید تسهیل ایجاد شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور به همکاران سازمان برای به نتیجه رساندن ساختمان مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بجنورد در خراسان شمالی تبریک گفت و از دکتر هادیزادگان که مدیر قبل، از دکتر سلحشور که کار را ادامه دادند و به پایان رساندند، از طرح و برنامه سازمان برای تأمین منابع مالی، از استاندار و برنامه و بودجه استان که علیرغم ملی بودن پروژه، کمک کردند، و از رییس کل دادگستری که نهایت همکاری را داشتند تقدیر و تشکر کرد.

705

کد خبر: 905102

وب گردی

وب گردی