اهتمام طلاب به تبلیغ و ترویج هرچه بیشتر دین

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: انسان‌ها نباید عمر شریف خود را صرف فعالیت‌های بیهوده کنند و طلبه‌ها نیز باید از این آیه درس گرفته و تمام عمر خود را مشغول مطالعه و ترویج دین باشند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با طلاب مدرسه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم، با اشاره به اینکه علمای اخلاق تمام مراحل زندگی بشر را به سه قسمت تقسیم کرده‌اند، اظهار کرد: مرحله اول بشریت مرحله طفولیت است در زمانی که انسان هنوز به رشد عقلی نرسیده و مرحله دوم مرحله جوانیت است و از زمانی که نشانه‌های مردی و بلوغ در انسان ظاهر می‌شود آغاز شده و تا سن چهل سالگی نیز ادامه دارد که آن را عمر وسط می‌نامند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم از سن چهل سالگی تا زمان کهولت و پیری است، عنوان کرد: انسان تا قبل از اینکه به سن بلوغ برسد و وارد مرحله دوم زندگی بشود در عالم کودکی به سر می‌برد و خداوند نیز در این مدت از انسان توقع ندارد و به پدر و مادر امر کرده است که کودکان خود را در این سن هدایت کنید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فطرت و ذات کودکان ذات الهی و پاک است، مطرح کرد: کودکان حاضر به خیانت و دروغ گفتن نیستند تا زمانی که این اعمال ناپسند را از اطرافیان خود یاد گرفته و از ذات پاک و الهی خارج شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه دوره دوم زندگی انسان مهمترین مرحله زندگی است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید انسان‌ها نباید عمر شریف خود را صرف فعالیت‌های بیهوده کنند و طلبه‌ها نیز باید از این آیه درس گرفته و تمام عمر خود را مشغول مطالعه و ترویج دین باشند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که اهل عمل باشند برترین الگوها برای مردم هستند، تصریح کرد: روحانیت راهنمای مردم است و وظیفه دارد رسالت الگو بودن را به شیوه درست انجام دهد.

منبع: فارس

304

کد خبر: 905133

وب گردی

وب گردی