1200 واحد صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل به گردانه تولید بازگشته‌اند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 1200 واحد صنعتی نیمه فعال یا تعطیل در شهرک‌های صنعتی به گردانه فعالیت برگشته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم شریف ما هرسال علی‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از نظام سلطه و هم برخی از مشکلات داخلی، بسیار شکوهمندتر از سال قبل در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه مشارکت می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دلیل اصلی حضور گسترده مردم در یوم‌الله 22 بهمن گفت: مردم ایران می‌دانند حضور و مشارکت عمومی آنان نقش اساسی در تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران و بهبود روابط کشورمان با دنیای خارج و ایجاد شرایط مطلوب‌تر در فضای داخلی، انسجام ملی، افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود وضع جامعه نسبت به قبل دارد.

وی با اشاره به اقدامات مهم دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور، بیان کرد: با تلاش‌های به عمل آمده در حوزه صنعت، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 4هزار و 600 پروژه صنعتی در سطح کشور که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد داشته‌اند، به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال این وعده را به مردم می‌دهیم که 6هزار پروژه بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی را، با تلاش و همت دولت و فعالان اقتصادی به بهره‌برداری برسانیم.

شریعتمداری تصریح کرد: افتتاح این پروژه‌ها موجب اشتغال بیشتر جوانان فرهیخته و عزیز کشورمان می‌شود، همچنین تلاش به عمل آمده تا در شهرک‌های صنعتی که وضع مطلوبی به لحاظ فعالیت دارند، اقدامات جدی در طی این 4 ماه انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 1200 واحد صنعتی نیمه فعال یا تعطیل در مجموعه شهرک‌های صنعتی به گردانه فعالیت برگشته و یا میزان تولید آن‌ها افزایش پیدا کرده تا بتوانند به تثبیت اشتغال موجود در خودشان بپردازند.

وی با بیان اینکه رشد بخش صنعت و معدن کشور 4.8 درصد است، گفت: این امر در حالی تحقق یافت که میزان رشد کشور در این حوزه در سال‌های گذشته منفی بوده و این امر حاصل تلاش همه صنعتگران و فعالان عرصه اقتصادی و تجاری کشور است.

شریعتمداری افزود: امروز ما شاهد حضور جوانان فرهیخته فراوانی در عرصه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعتی و تجاری هستیم.

وی ادامه داد: این اقدام هزینه فعالیت‌های اقتصادی در کشور را کاهش داد و شرایطی فراهم شد که رقابت در حوزه‌های اقتصادی هر روز افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن کشور گفت: در این حوزه بالغ بر 1.9 میلیارد دلار جذب سرمایه خارجی با اخذ مصوبه از شورای عالی سرمایه‌گذاری خارجی و صدور جواز تأسیس داده‌ایم.

شریعتمداری بیان کرد: زمانی که اشخاصی از خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری مستقیم وارد می‌شوند، این اطمینان را به آنان می‌دهد واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری کامل می‌رسند.

وی ادامه داد: حدود 40 درصد مجموعه منابع مصوب برای سرمایه‌گذاری خارجی امروز به بار نشسته و یا به بخشی از فعالیت‌های تولید تبدیل شده است.

شریعتمداری اظهار کرد: امیدواریم در دو حوزه مس و فولاد، بتوانیم در آینده نه چندان دور خبر‌های بسیار خوبی را در اختیار مردم شریف ایران قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخش اعظمی از اختیار‌های حوزه شورای عالی معادن را به شورای عالی استان‌ها واگذار کرده‌ایم و شرایطی را فراهم کرده ایم تا استانداران و فعالان عرصه معدن در سراسر کشور در محدوده‌های جغرافیایی استانی بتوانند به تلاش و فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: بسیاری از پهنه‌های اکتشافی در حوزه معدن را برای حضور فعال مردم آزاد کرده‌ایم و امیدوارم دولت دوازدهم، برابر وعده‌های گذشته من دولت رونق و شکوفایی معادن و صنایع معدنی ایران باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه در حوزه زنجیره فولاد حدود 110 میلیون تن ظرفیت در دست اجرا داریم، گفت: این بخش بالغ بر 57 درصد رشد فیزیکی دارد و تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت دوازدهم تمامی این ظرفیت به بهره‌برداری برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حوزه استخراج عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران شود، اما در سایر حوزه‌ها عدم تعادل در زنجیره تولید فولاد را مرتفع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در تولید مس به سقف 400 هزار تن ظرفیت دست پیدا کرده‌ایم، گفت: 200 هزار تن نیز اخیرا به این میزان افزوده شده که در سفر‌های رئیس جمهور و معاون اول او به استان‌های یزد و کرمان افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 905137

وب گردی

وب گردی