اختصاص 42 درصد بودجه معاونت امورفرهنگی  به استان‌ها

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 42 درصد بودجه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به تفاهم‌نامه‌های استانی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام صبح امروز با حضور همایون امیرزاده، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، علی محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی برگزار شد.

همایون امیرزاده در این مراسم گفت: ریشه عوامل سبب‌ساز در پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ است و اگر ما انقلاب خود را به عنوان انقلاب فرهنگی معرفی کنیم مبالغه نکرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به تعداد عناوین کتاب منتشر شده در کشور در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 2500 عنوان کتاب در کشور تولید شده است. این در حالی است که سال قبل جشن تولید یک میلیون عنوان کتاب در کشور را سپری کردیم.

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: هیچ ملتی بدون مطالعه به سروری نرسید. خواندن کتاب موجب احیای تمدن‌ها شده و آن‌ چه که از ایران به یادگار مانده و موجب سروری ما شد، قبضه شمشیر نبود بلکه جوهر مرکب بود. اکنون ایران را با حافظ، سعدی و مولانا می‌شناسند و موجب تمام این تحولات و پیشرفت‌ها کتاب است.

امیرزاده در ادامه با اشاره به وضعیت کتاب‌خوانی در کشور گفت: وضعیت کتاب‌خوانی در کشورمان خوب نیست و زمان بازنگری در حوزه کتاب فرا رسیده است. امروز کتاب نیاز به نگاه ویژه دارد و باید عطش به خواندن را در جامعه بیشتر کنیم. این تنها وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور پای کار بیایند.

امیرزاده با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تفاهم‌نامه‌های استانی گفت: تفاهم‌نامه‌های استانی با قوت پی‌گیری می‌شود. در سال گذشته 24 میلیارد تومان و در سال جاری 34 میلیارد تومان به استان ها اختصاص یافت و در مجموع 42 درصد از کل بودجه معاونت امور فرهنگی را در اختیار استان‌ها قرار دادیم. امیدواریم این به عنوان یک الگو برای سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مشاور معاون امور فرهنگی در پایان سخنان خود با اشاره به رویکرد این معاونت در تفاهم‌نامه‌های استانی در سال آینده گفت: تخصیص اعتبارات براساس عملکرد، حمایت از فعالیت‌های متمرکز منطقه‌ای، حمایت از فعالیت‌های مرتبط با ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، حمایت از فعالیت‌های موثر و جریان‌ساز فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با رونق بازار نشر از جمله مواردی است که به عنوان شاخص اصلی برای تفاهم‌نامه‌های استانی در سال آینده در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان ایلام از 18 تا 23 بهمن ماه دایر است.

502

کد خبر: 905173

وب گردی

وب گردی