منطقه 22  دارای  فقیرترین فضای آموزشی کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان ابتدایی به دلیل وجود آزمون‌های متعدد، دچار صدمه می‌شدند و صرفاً تلاش آنها معطوف به تست‌زنی بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مراسم کلنگ‌زنی مدرسه دریادلان سرفراز در منطقه 22 شهرداری تهران با حضور استاندار و فرماندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و خانواده شهدای حادثه سانچی برگزار شد.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به وضع فضای آموزشی تهران، اظهار داشت: منطقه 22 فقیرترین فضای آموزشی کشور است و حتی در سیستان و بلوچستان و کرمان هم این وضع وجود ندارد.

وی افزود: یکی از ارکان توسعه کشورها نیروی انسانی است و عملکرد مناسب خانواده و آموزش و پرورش به بهبود جامعه کمک می‌کند.

باقری ادامه داد: امروز کلنگ‌زنی 7 مدرسه به طور نمادین انجام خواهد شد که 3 طرح از این 7 طرح در منطقه 22 تهران واقع است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: سرانه آموزشی شهر و استان تهران از میانگین کشور پایین‌تر است و جزو سه استان آخر هستیم؛ البته خوشبختانه شهرداری اقداماتی برای بهبود اوضاع خواهد داشت.

در حاشیه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حذف آزمون‌های ورودی مدارس خاص که توسط وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، اظهار داشت: این امر یکی از برنامه‌های بسیار مؤثر در آموزش و پرورش تلقی می‌شود و ما نیز در شهر تهران این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: دانش‌آموزان ابتدایی با وجود آزمون‌های متعددی که وجود داشت دچار صدمه می‌شدند و صرفاً تلاش آنها معطوف به تست‌زنی بود.

باقری گفت: استعدادهای دیگر دانش‌آموزان به‌جز مهارت تست‌زنی در سایه آزمون‌های متعدد نادیده گرفته می‌شد که حذف آزمون در دوره ابتدایی به کاهش این مشکل کمک می‌کند.
706

کد خبر: 905199

وب گردی

وب گردی