توسعه کتاب‌خانه‌های سیار کانون در سیستان و بلوچستان ضروری است

وزیر آموزش و پرورش خواستار حضور بیشتر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم شهری و روستایی سیستان و بلوچستان و گسترش کتاب‌خانه‌های سیار کانون در این استان شد.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدمحمد بطحایی در جریان سفر خود به نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و در دیدار با مدیرکل کانون این استان با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهرها گفت: از آن‌جایی که کودکان و نوجوانان این استان با کمترین امکانات در حال تحصیل هستند علاوه بر ضرورت افزایش فضاهای آموزشی باید به شادی و نشاط در بین آن‌ها توجه ویژه شود.

براساس این خبر، وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران کانون افزود: کانون با انجام فعالیت‌های گوناگون می‌تواند روحیه‌ی نشاط و شادی را به این کودکان و نوجوانان تزریق و آنان را از پژمردگی دور کند.

وی در ادامه خواستار ارایه یک طرح ویژه عملیاتی از سوی کانون استان برای گسترش ناوگان کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون در سیستان و بلوچستان شد.

معصومه هادی، مدیرکل کانون استان نیز با اشاره به گسترش جغرافیایی استان گفت: سیستان و بلوچستان حافظ ۱۳۰۰ کیلومتر از مرزهای مشترک ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت همراه با تنوع قومی و مذهبی، دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی، همواره سعی دارد بخشی از این فضای فرهنگی را در جهت تحکیم هویت ملی و اسلامی تعدیل کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین آمار کودک و نوجوان، جوان‌ترین استان کشور است، عنوان کرد: از یک‌سو تعداد کم مراکز فرهنگی‌هنری استان و تجهیزات فرسوده و از سوی دیگر کمبود نیروی انسانی و پراکندگی جمعیت استان پاسخ‌گوی جمعیت ۶۰۰ هزار نفری کودک و نوجوان استان نیست.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود کتاب‌خانه‌های سیار را سفیران کانون در حاشیه‌ی شهرها و روستاها دانست که با نمایش فیلم و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این مناطق بخشی از کمبودها را جبران می‌کنند که در این بخش نیز به دلیل وجود تنها دو کتاب‌خانه‌ی سیار بسیاری از بچه‌ها به آن‌ها دسترسی ندارند.

سفر 2 روزه سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان روز 16 بهمن 1396 آغاز شد.

502

کد خبر: 905220

وب گردی

وب گردی