سئوالات رایج مردم از دندانپزشکان منتشر شد

سومین کتاب از مجموعه کتاب های ترجمه و تالیف دانشجوی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با عنوان "سوالات رایج مردم از دندانپزشکان" با هدف "افزایش اطلاعات بیماران راجع به درمان های دندانپزشکی و راهکارهای رعایت بهداشت دهان و دندان" گردآوری و چاپ شد.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، سومین کتاب مهدی محمدی دانشجوی ترم ١٠ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با همکاری حانیه صادقی و مهشید کرانی گردآوری و منتشر شد.
‎محمدی مولف این کتاب در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گفت:«داشتن آگاهی از روش های صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان از یکی از ملزومات زندگی هر شخص می باشد.دندان های یک فرد حتی یک دندان به اندازه ی سایر اعضای بدن مهم هست و مردم باید به سلامت دندانهای خود اهمیت ویژه ای بدهند .»
‎وی در ادامه افزود: « بهداشت مناسب دهان و دندان روی سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است. امروزه با توجه به هزینه های بالای دندانپزشکی مردم باید به مسئله ی پیشگیری اهمیت بیشتری بدهند. هر چه مردم اطلاعات بیشتری راجع به چگونگی ایجاد پوسیدگی و روشهای پیشگیری از آن داشته باشند، طبعا سلامت دهان و دندان بهتری خواهند داشت و از طرفی مراجعه کمتری به مطبهای دندانپزشکی داشته و دیگر مجبور به پرداخت هزینه های بالای دندانپزشکی نخواهد شد.»
‎محمدی گفت: « در این کتاب که حاصل زحمات یکساله اینجانب و همکارانم است بر آن شدیم که تمامی ابهامات ذهنی مردم راجع به دندانپزشکی و مسائل مربوط به آن و روشهای مختلف پیشگیری از پوسیدگی و بیماریهای دهان و دندان را بیان کنیم تا بدین صورت اهمیت مسئله ی پیشگیری بهتر از درمان است را روشنتر کنیم.»
‎وی افزود: « در حال حاضر بسیاری از مردم که بیمار و کاندیدای درمان دندانپزشکی محسوب می شوند، خیلی از اطلاعات لازم سلامت دهان نظیر معایب و مزایای جرم گیری، علت درد بعد از درمان ریشه، مراقبت های پس از درمان های مختلف دندانپزشکی، نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و ... را ندارند، به همین دلیل در این مجموعه ضمن تشریح کلیه این مطالب که مورد استفاده ی تمامی گروههای سنی است سعی کردیم تا مردم با اطلاعات به دست آمده تا حدی دندانپزشک خود باشند و با مطالعه این کتاب و عمل کردن به مطالب درج شده در کتاب متوجه تغییرات در سلامت دهان و دندان خود خواهند شد.»
‎وی تصریح کرد: « این کتاب، کتاب بسیار جامعی است که در آن تمامی موضوعات مهم که برای مخاطبین آن که مردم عزیز ایران هستند ضروری است، بیان شده است. امید است با خواندن این کتاب گامی در جهت پیشرفت و بهبود سلامت دهان و دندان جامعه برداشته باشیم. این نوشتن ها جز به عشق ایران دوستی و علاقه به میهن و زادگاه خود دلیجان نیست.»
‎دانشجوی دانشکده دندانپزشکی ضمن اشاره به درآمد بالای دندانپزشکان گفت: « پول خیلی خوب است و شاید الان یکی از مهمترین دغدغه های زندگی هرکسی باشد اما به نظر من دندانپزشکی ثروتمند محسوب میشود که عاشق کارش باشد و حتی یک جرمگیری ساده را با عشق انجام دهد. وقتی عاشق شغلت باشی پول هم خودش به سمت تو خواهد آمد و نباید پول را معیار قرار داد.»
‎وی در خصوص حرفه خود گفت: « به نظر من هر دندانپزشک موظف است ٥-١٠ دقیقه یا در صورت نیاز بیشتر با بیمار صحبت کند و تمام مواردی که مربوط با مشکل بیمار هست را به بیمار گوشزد بسیاری از دندانپزشکان فراموش کردند رسالت ما چیز دیگریست. البته خدا را شکر امروز مردم آگاهتر شدند و اهمیت بیشتری میدهند ولی باز هم باید مطالعات بیشتری داشته باشند و اطلاعات خود را بروز کنند.
‎محمدی در خصوص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: « به نظر من در حال حاضر یکی از بهترین دانشکده های ایران محسوب میشود. به هرحال هر ارگان و سازمانی یکسری مشکلاتی دارد که ریاست دانشگاه و مسئولین در صدد حل مشکلات هستند.در حال اساتید دانشکده دندانپزشکی ازاد تهران هم افرادی هستند که در سطح کشور بسیار شناخته شده اند.دکتر ساعتی،دکتر مشاری،دکتر سرکارات،دکتر جعفری،دکتر مقدس،دکتر نعمتی و ... و از این بابت سطح علمی دانشجویان این دانشکده بسیار بالاست.بدون اغراق عرض کنم کار عملی دانشجویان دانشگاه ما،در سطح کشور حرف اول رو میزند.
‎وی در پایان گفت: « در آخر هم عرض کنم این ‎کتاب رو اول از همه با تمام وجودم به پدر و مادرم که شاه و ملکه ی زندگی من هستند، تقدیم میکنم و بعد از اون تقدیمش میکنم به مردم خوب شهرستان دلیجان که امیدوارم از مطالب این کتاب استفاده ببرند.من این کتاب رو به عشق مردم شهرم دلیجان تالیف کردم و خلأیی که تو مردم شهرم احساس می شد باعث شد که من درجهت تالیف این کتاب گام بردارم.
امیدوارم تمام مردم عزیز ایران از این کتاب استفاده ببرند و باعث افتخار من و همکارانم هست که گامی هرچند کوچک در جهت پیشرفت سلامت دهان و دندان مردم برداشته باشیم.

کد خبر: 905251

وب گردی

وب گردی