باشه آهنگر: 16 بار فیلمنامه  «سرو زیر آب» را بازنویسی کردیم

کارگردان فیلم «سرو زیر آب» گفت: فیلمنامه این اثر را 16 بار بازنویسی کردیم و در انتخاب بحث ادیان بحث های بسیاری داشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان فیلم «سرو زیر آب» در نشست رسانه ای این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: در حین ساخت این فیلم من را بسیار اذیت کردند به طوری که می‌خواستند ببینند من بیشتر ملی‌گرا هستم یا شیعه؟! این مسیر را دوست دارم و امیدوارم بتوانم خوب کار کنم و مجبور نشوم هر 6 سال یک بار فیلم بسازم.

وی با اشاره به اینکه مجبور شدیم 16 بار فیلمنامه را بازنویسی کنیم و این دشوار است، گفت: مسئله دیگر کار بحث ادیان ما بود. من شش سال قبل هم بحث ادیان در کشور را مطرح کردم. این کشور برای همه ما است. در یک نسبت بندی مربوط به آن زمان شهدای زرتشتی ما خیلی زیاد بودند. شهدای کلیمی و مسیحی کم نداشتیم. حتی شهید بهایی هم داشتیم که در مورد آنها می‌توان فیلم ساخت. شهید مطهری مارکسیست‌ها را دعوت می‌کند.

این کارگردان افزود: به من می‌گفتند زرتشتی‌ها را بردار و اهل سنت را به جای آنها بگذار! از این دست مشکلات واقعا خیلی در ساخت فیلم داشتیم. فکر می‌کردند بازار مکاره پیکر شهدا می‌خواهم بگذارم... در پلانی که شهدا را با طناب می‌بندیم، این متن در فیلمنامه را دیدند و گفتند می‌خواهید شهدا را با طناب ببندید؟! من خطاب به چهار نفری که مقابل ما نشسته بودند گفتنم شما قطعا اگر در طول عمرتان فیلمنامه نوشته بودید، این حرف را نمی‌زدید. گفتند می‌نوشتی با روبان آنها را به هم ببند!!

باشه آهنگر با اشاره به اینکه اگر سرمایه‌گذار خصوصی داشتم که شش سال برای ساخت این فیلم صبر نمی‌کردم، افزود: نگران پول بیت‌المال نباشید. من اگر دستم به جایی بند بود و حمایتی داشتم، تهیه‌کننده‌ام ماشینش را برای ساخت فیلم نمی‌فروخت.

در ادامه حامد حسینی تهیه کننده اثر با اشاره به اینکه فیلم ما خیلی هم گران تمام نشد، گفت: اگر آن را با سایر آثاری که در این زمینه در سال‌های اخیر تولید شده است مقایسه کنیم؛ دکور سنگین و پروداکشن سنگینی داشتیم اما با توجه به اشل فیلم، بازهم ارزان تمام شد. ما یک لوکیشن داشتیم که ریل قطار بود و ما قطار را در کوچه آوردیم و فیلمبردای کردیم و این اصلا آسان نبود. زمان تولید هم طولانی نبود و عاقلانه کار کردیم.

مینا ساداتی هم همچنین درباره همکاری های مکرر خود با بابک حمیدیان، گفت: ما هم از این مسئله عصبانی هستیم که چرا همیشه ما را باهم دعوت می‌کنند.

503

کد خبر: 905264

وب گردی

وب گردی