این استان رتبه اول را در تولید گل و گیاه درختچه‌ای در کشور دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران گفت: مازندران در تولید گل و گیاه درختچه ای و زینتی رتبه نخست کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز،«حسن خیریانپور» در آئین افتتاح سومین جشنواره ارکیده نوشهر که در باغ گیاه شناسی برگزار شد در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت گل وگیاه مازندران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که استان مازندران در بخش های مختلف دارد از یک تنوع متعددی بهره مند است که در کمتر استانی این تنوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه استان مازندران در تولید 19 محصول رتبه نخست کشور را دارد یادآور شد: یکی از این محصولات تولید گل و گیاه بوده که عمدتا غرب استان در این تولید سرآمد است.

خیریانپور افزود:مازندران در تولید گل و گیاه درختچه ای و زینتی رتبه نخست کشور و از لحاظ گل شاخه بریده رتبه سوم کشور را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران تصریح کرد: در کنارفعال سازی دیپلماسی اقتصادی، امسال هئیت های متعددی از کشورهای خارجی و سفرای خارجی به استان دعوت شدند تا از نزدیک ظرفیت های مازندران را در تولیدات مختلف ببینند و زمینه صادرات غیر نفتی بیش از پیش برای مازندران مهیا شود.

خیریانپور تولید گل و گیاه را یکی از زمینه های مهم صادرات غیر نفتی استان ذکر کرد و گفت: باید این ظرفیت از جهت کمی و کیفی گسترش داده شود، به ویژه در زمینه گل های شاخه بریده و صادرات آن اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:به طور قطع برگزاری چنین نمایشگاه و جشنواره هایی می تواند در جهت شناساندن ظرفیت های استان هم در مصرف داخلی و هم تعمیق صادرات به خارج از کشور موثر باشد.

معاون استاندار به برخی مشکلات تولیدکنندگان گل و گیاه اشاره کرد و یادآور شد: داشتن محل دائمی نمایشگاه یکی از خواسته های اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان بوده است که در حال پیگیری است.

خیریانپور سامانه گل و گیاه را یکی دیگر از خواسته های تولید کنندگان دانست و متذکر شد:در جهت رفع مشکلات تامین نقدینگی تسهیلاتی مهیا شد.

وی در خصوص بازدیدی که از سومین جشنواره ارکیده نوشهر داشت با مثبت ارزیابی کردن این جشنواره گفت: این جشنواره جذاب و بدیع و منحصر به فرد بوده و اقدامات خوبی انجام شده است که نشان دهنده یک برنامه ریزی دقیق است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران دستاوردهای تولیدکنندگان گل ارکیده را در زمینه تنوع تولید و هم در زمینه زیبایی منحصر بفرد دانست.

900

کد خبر: 905265

وب گردی

وب گردی