دانشگاه یزد؛ حلقه مفقوده تعامل صنعت و دانشگاه

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: دانشگاه یزد می‌تواند به خوبی جای خالی حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه را پر کند.

به گزارش ایسکانیوز،محمدحسین ماجدی مدیرکل استاندارد استان یزد در نشستی با مسئولان پژوهشی دانشگاه یزد با اشاره به نقش و اهمیت دانشگاه یزد در میان سایر مراکز آموزش عالی و نقش آفرینی آن به عنوان دانشگاه مادر استان، عنوان کرد: دانشگاه یزد می تواند به خوبی جای خالی حلقه مفقوده میان صنعت و دانشگاه را پر کند.

محمدحسین ماجدی گفت: فراگیر شدن استاندارد در تمامی سطوح جامعه از رویکردهای اصلی موسسه استاندارد است و تحقق این امر نیازمند همراهی اعضای هیات علمی و دانشجویان رشته های مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتراست.

ماجدی اردکانی تاکید کرد: اداره کل استاندارد استان یزد آمادگی کامل دارد تا در قالب تفاهم نامه، داده ها و اطلاعات لازم را در اختیار استادان و دانشجویان دانشگاه یزد قرار دهد تا با همکاری یکدیگر نسبت به رفع مواردی نظیر، انرژی‌بر بودن برخی از صنایع استان، معضل بعضی از تولیدی های بتن آماده، رکود اقتصادی موجود به ویژه در صنعت کاشی و سرامیک استان، مسائل کیفی و بهداشتی فرآورده های کنجدی و ... اقدام کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: طرح تورهای پژوهشی، بازدید مشترک از واحد های تولیدی و صنعتی استان که از ابتکارات اداره کل استاندارد استان یزد است، برای رفع معضلات موجود در حوزه های صنعت و خدمات، اثربخشی بسیار خوبی دارد و باید محمدمهدی لطفی خاطرنشان کرد: به منظور ارزیابی کمی و کیفی شرایط واحدهای تولیدی و خدماتی متقاضی پروانه کاربرد علامت استانداردملی ایران، دانشگاه می تواند در بازدیدهای اولیه و نهایی، کارشناسان استاندارد را همراهی کند.

پس از تبادل نظر اعضا، برای تعامل بیشتر این اداره با دانشگاه یزد، راه اندازی دفتر استانداردسازی در دانشگاه، تعامل اعضای هیات علمی از طریق تحلیل داده های ارسالی از اداره استاندارد، انجام تورهای پژوهشی و بازدید مشترک از واحدهای تولیدی و صنعتی استان، بازدید از آزمایشگاه های دانشگاه برای اعلام آزمایشگاه های دانشگاه به عنوان آزمایشگاه های همکار استاندارد، تعامل برای تدوین استانداردهای بومی شهر هوشمند یزد، تعامل کلیه آزمایشگاه های همکار استاندارد با دانشگاه یزد، تخصیص سهمیه کارآموزی و کارورزی به دانشگاه یزد، بررسی امکان همکاری در زمینه آزمایشگاه های مرتبط در حوزه نفت تصمیماتی اتخاذ شد.

900

کد خبر: 905271

وب گردی

وب گردی