برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند از برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه تاریخ شفاهی با همکاری بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس و حوزه علمیه امام خمینی (ره) نهاوند در 28، 29 و 30 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ فرحی گفت: تاریخ شفاهی با ماهیت بین رشته‌ای با توجه به کاربرد آن در اغلب رشته‌های علمی به عنوان یک رویکرد نو کاربرد دارد و در شکل کارگاهی برای اشتغال‌زایی جوانان بسیار کاربرد داشته و فردی که این مهارت را بیاموزد می‌تواند در ثبت و ضبط تاریخ شفاهی مراکز دولتی و غیردولتی اطلاعات جدیدی را تولید و تدوین نماید.

وی افزود: برای آشنایی با تاریخ معاصر ایران، لازم است این دوره زمانی به وسیله تاریخ شفاهی گردآوری شود و با توجه به تازه بودن این بخش در تاریخ‌نگاری ایرانی، علاقمندان به این حوزه که در علوم انسانی تحصیل می‌نمایند می‌توانند از این طریق وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهاوند ادامه داد: اشتغال دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان، خانواده‌ها و مجموعه آموزش عالی است، از این رو برگزاری کارگاه‌های آموزشی که بتواند گامی در اشتغال دانشجویان باشد، یکی از برنامه‌های مرکز نهاوند است.

فرحی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده ثبت‌نام دانشجویان در کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی که تدریس متخصصین و اساتید حوزه، دانشگاه و بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با 20 درصد تخفیف انجام می‌شود.

طبق هماهنگی‌های انجام شده ثبت‌نام دانشجویان در کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی که تدریس متخصصین و اساتید حوزه، دانشگاه و بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با 20 درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی افزود: به شرکت‌کنندگان در این دوره گواهینامه ارائه خواهد شد که دارای ارزش علمی و اداری می‌باشد.

فرحی ادامه داد: هدف از این دوره افزایش دانش نظری در زمینه مبانی نظری و تعاریف و روش‌شناسی تاریخ شفاهی و آشنایی با انواع مصاحبه‌های ساختار یافته و نیمه‌ساختاریافته و تکنیک‌های مصاحبه و آشنایی با نحوه ثبت و ضبط خاطرات مستند روایی می‌باشد.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در 9 ساعت، شش جلسه و سه روز در تاریخ 28، 29 و 30 بهمن‌ماه 1396 از ساعت 15 تا 18 برگزار خواهد شد.

کد خبر: 905279

وب گردی

وب گردی