طرفدار ازدواج دانش آموزی هستم

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه؛ هجدهم بهمن ماه در آیین «فرصت عاشقی»، مراسم افتتاحیه ششمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 که در محل بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان توصیه های مهمی خطاب به زوج های جوان شرکت کننده در این کاروان پرداخت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه چهارشنبه؛ هجدهم بهمن ماه در آیین «فرصت عاشقی»، مراسم افتتاحیه ششمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 که در محل بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان توصیه های مهمی خطاب به زوج های جوان شرکت کننده در این کاروان پرداخت.
رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به عظمت نعمت ازدواج، جوانان را به شکرگزاری این نعمت فراخواند و گفت: خدا را شکر کنید که با نعمت حلال از امور حرام بی نیاز شدید و از خدا بخواهید که این اتفاق در سایر عرصه های زندگی نیز برای شما اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به ضرورت توجه جوانان به استفاده حداکثری از عمر، خاطرنشان کرد: سعی کنید در کارها نیت الهی داشته باشید؛ چرا که شهرت و مقام دنیا هیچ منفعتی برای انسان به دنبال نخواهد داشت پس سعی کنید برای عمر خود طراحی داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این که تنها جایگاه قابل تکیه برای انسان در زندگی، خداوند متعال است، یادآور شد: این روزها در دهه فجر قرار داریم؛ افرادی مانند امیر عباس هویدا که روزی خود را مفتخر به دست بوسی شاه می دانستند و به او پشت داده بودند، وقتی شاه فرار کرد و آن ها را به همراه خود نبرد، بدترین دشنام ها را به شاه می دادند. پس مقام های دنیوی هیچ ارزشی ندارد و اگر انسان با خدا نباشد، کسی به دادش نخواهد رسید.
این کارشناس مذهبی رسانه ملی در ادامه توصیه های خود به جوانان، آن ها را از توقع استخدام در دولت باز داشت و خاطرنشان کرد: امروز دولت برای ایجاد اشتغال برای همه کارجویان مشکل دارد؛ چرا که نمی تواند به ازای یک میلیون نفر فارغ التحصیلی که در هر سال به دنبال کار می گردند.
وی با اشاره به ضرورت توجه زوجین جوان به تسریع در فرزندآوری، تصریح کرد: من طرفدار ازدواج دانش آموزی هستم و معتقدم شما دیر ازدواج کرده اید. پس برای جبران این تأخیر، زود فرزنددار شوید و به بهانه هایی که برخی می آورند توجه نکنید. برخی می گویند فرزندان در خانواده کم جمعیت بهتر تربیت می شوند؛ در حالی که هیچ دلیلی نمی توانند برای این ادعا بیاورند. خانواده های پرجمعیت زیادی وجود دارند که همه فرزندان آن ها موفق هستند. اگر می خواهید فرزندان صالح داشته باشید، لقمه حلال به آن ها بدهید.
حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که «دین فهمی مسأله مهمی برای زندگی است»، به زوجین جوان توصیه کرد همواره از مشورت یک کارشناس مذهبی استفاده کنند و گفت: همواره شماره تماس یک اسلام شناس را داشته باشید. رعایت مسائل دینی باعث می شود انسان در زندگی خود ضرر نکند چرا که انسان های مذهبی چیزی را از دست نمی دهند اما انسان لاابالی که اعتقاد به قیامت ندارد، اگر قیامتی وجود داشته باشد؛ که دارد، قطعا متضرر خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و با بیان این که راهپیمایی 22 بهمن ریشه قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه شریفه «وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ»، هر حرکتی را که موجبات خشم دشمنان اسلام را فراهم کند، تحسین می فرماید و راهپیمایی 22 بهمن از مصادیق این حرکات است.
رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: آمریکا می خواهد ما از نظام جمهوری اسلامی حمایت نکنیم اما ما به کوری چشم آن ها پشتیبان این نظام هستیم.

کد خبر: 905296

وب گردی

وب گردی