آمار جدید تلفات ارتش ترکیه در عفرین منتشر شد

رئیس ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد که روز چهارشنبه دو تن از نظامیان این کشور در درگیری با شبه‌نظامیان کرد در عفرین کشته شده اند به این ترتیب آمار تلفات نظامی ترکیه در جنگ در شمال سوریه به ۱۹ تن افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، رئیس ستاد ارتش ترکیه اعلام کرد که روز چهارشنبه دو تن از نظامیان این کشور در درگیری با شبه‌نظامیان کرد در عفرین کشته شده اند به این ترتیب آمار تلفات نظامی ترکیه در جنگ در شمال سوریه به ۱۹ تن افزایش یافت. اگرچه کردهای سوریه و نیز دیده‌بان حقوق بشر این کشور که نهادی مستقل مستقر در لندن است، تلفات ارتش ترکیه در دو هفته جنگ خود در عفرین را بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام کرده‌اند.

ارتش ترکیه با این حال به شکل رسمی تاکنون کشته شدن ۱۹ نظامی خود را در شمال سوریه تایید کرده است. روز شنبه که خونین‌ترین روز برای نظامیان ترک در شمال سوریه بود، دست‌کم هفت نظامی این کشور از جمله پنج سرنشین یک تانک در حمله شبه‌نظامیان کرد کشته شدند.

ارتش ترکیه از اواخر ماه گذشته میلادی عملیاتی نظامی را در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه "برای از بین بردن خطر شبه نظامیان کرد علیه منافع ملی" این کشور آغاز کرده که این حمله با مشارکت نزدیک به ۱۰ هزار نیروی شبه نظامی عرب انجام می‌شود. نوک پیکان حملات ارتش ترکیه و رویارویی مستقیم عموما با این شبه نظامیان عرب است که بیشتر از گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه هستند و بیشترین تلفات نیز در میان این نیروهاست.

شبه‌نظامیان کرد در عفرین که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، تاکید کرده‌اند با ارتش ترکیه خواهند جنگید و به هر قیمت حاضر به خروج از منطقه کردنشین عفرین نیستند. ترکیه نیز در مقابل وعده داده عملیات خود را تنها به این منطقه منحصر نکند و پس از آن شهر منبچ در ۱۰۰ کیلومتری عفرین را نیز در دستور کار عملیات خود قرار دهد که تحت کنترل کردهاست.

کد خبر: 905316

وب گردی

وب گردی