نانسی پلوسی هشت ساعت علیه ترامپ سخنرانی کرد

نانسی پلوسی ، رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا - در رکوردی بی‌سابقه بیش از هشت ساعت در انتقاد از ترامپ در کنگره این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، نانسی پلوسی، رئیس اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در رکوردی بی‌سابقه بیش از هشت ساعت در انتقاد از ترامپ در کنگره این کشور سخنرانیکرد.

بر این اساس، رئیس 78 ساله دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته بیش از هشت ساعت در مخالفت با لایحه بودجه دولت ترامپ و طرح مهاجرتی آن صحبت کرد.

سران سنا این بودجه را برای تصویب در اختیار مجلس نمایندگان قرار داده‌اند که در آنجا نیازمند حمایت دموکرات‌ها است؛ اما سخنرانی انتقادی شب گذشته نانسی پلوسی، سرنوشت این طرح را در ابهام قرار داده است.

پلوسی گفت: با این بودجه مخالفم، زیرا شامل راه حل برای مهاجران بدون مدرک در برنامه داکا نمی‌شود.

در قانون مجلس نمایندگان آمریکا برخلاف سنا، "فیلی باستر" وجود ندارد، اما سران این مجلس می‌توانند برای ممانعت از رای‌گیری درباره یک طرح یا مصوبه به صورت نامحدود سخنرانی کنند.

قابل ذکر است؛ فیلی باستر در نظام اجرایی قانونگذاری در آمریکا به تلاش سیستماتیک مخالفین اقلیت اطلاق میشود که با اتخاذ روش‌های متفاوتی مانع از این می‌شوند که مجلس وارد مرحله تصمیم‌گیری بر روی طرح اکثریت شود و در واقع با این روش امکان ورود مجلس به مرحله تصمیم‌گیری نهایی را مسدود می‌کنند.

کد خبر: 905331

وب گردی

وب گردی