درخواست استاندار سمنان از دانشگاهیان/به توسعه استان کمک کنید

استاندار سمنان از نخبگان، کارآفرینان و اساتید دانشگاه خواست با ارائه طرح‌های کاربردی مدیران اجرایی را در زمینه توسعه استان کمک کرده و برای ساختن بیش از پیش استان و کشور به میدان بیایند.

به گزارش ایسکانیوز سیدشهاب‌الدین چاووشی عصر روز گذشته در آیین افتتاح 133 پروژه‌ دهه فجر شهرستان شاهرود از برگزاری همایش آمایش سرزمین در دانشگاه صنعتی شاهرود تقدیر و اظهار کرد: فرصت ارزشمندی که در دانشگاه صنعتی شاهرود و سایر دانشگاه‌های استان در حوزه گسترش رشته‌های فنی فراهم شده در روند توسعه استان بسیار موثر است.

وی با بیان این‌که در کمیته برنامه ریزی شهرستان صرفا به تفکر مدیران اکتفا نشده گفت: تلاش استانداری بر این است که از اندیشه‌های اساتید دانشگاهها و اهل علم استفاده کند.

استاندار سمنان از نخبگان، کارآفرینان و اساتید دانشگاه خواست با ارائه طرح‌های کاربردی مدیران اجرایی را در زمینه توسعه استان کمک کرده و برای ساختن بیش از پیش استان و کشور به میدان بیایند.

وی با بیان این‌که شاهرود چون ستاره‌ای در آسمان کشور ما می‌درخشد، افزود: شاهرود شهر علم و ادب ؛ ولایت و دیانت است و سهم بزرگی در تمدن ایرانی- اسلامی داشته است.

این مقام ارشد اجرایی به تعدد مراکز دانشگاهی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که همایش‌های مختلفی را با حضور نخبگان و اهالی اندیشه در استان برگزار کرده و از تفکر جمعی در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که ناهمگونی بازار کار و تولید علم مشهود است، افزود: یکی از اولویت‌های کاری ما ایجاد بازار کار برای آحاد کارجویان و خصوصا فارغ التحصیلان است.

وی با بیان این‌که عمران و آبادانی استان سمنان نیازمند بلند نظری است، ادامه داد: باید زمان مناسب برای اندیشیدن ایجاد کرده و بهترین بهره‌مندی را از ظرفیت‌های موجود ببریم.

چاووشی با اشاره به ظرفیت‌های شرق استان افزود: شاهرود از جمله شهرستانهایی است که هم در بعد کشاورزی و هم در بعد معدن از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است.

استاندار با بیان این‌که باید خام فروشی را در بخش معدن متوقف کنیم، ادامه داد: باید ارزش افزوده را در معادن افزایش دهیم تا از این رهگذر هم موجبات کارآفرینی و هم موجبات تولید ثروت را در استان فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که صدور خدمات فنی در دستور کار ما قرار گرفته اضافه کرد: این مهم موجب گسترش خدمات در کشور و حتی کشورهای منطقه خواهد شد.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به نگاه ویژه دولت به مناطق روستایی گفت: برنامه‌های متنوعی برای ایجاد اشتغال در روستاها تهیه و تدارک دیدیم که بزودی ارائه خواهد شد .

وی با بیان این‌که باید استان سمنان به استانی با بهره وری بالا تبدیل شود، گفت: یکی از اهداف ما از این برنامه‌ها کمک به تحقق مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهاست.

استاندار سمنان اضافه کرد: اگر در روستاها تولیدات مختلف به ثمر رسید باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که برای این تولیدات بازار فروش هم ایجاد شود.

کد خبر: 905383

وب گردی

وب گردی