سهم چشمگیر گوشی های کره ای در بازار ایران/  واردات 36 میلیون دلار موبایل از کره

بر اساس آمار گمرک در 9 ماهه سال جاری بیش از 36 میلیون دلار صرف واردات گوشی تلفن همراه از جمهوری کره به ایران شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پس از بی احترامی اخیر شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی، وزیر ارتباطات از پیگیری عدم ثبت گوشی های تلفن همراه این شرکت در کارگروه مربوطه در صورت عدم عذر خواهی رسمی خبر داد.

این در حالی است که در 9 ماهه سال جاری گوشی های تلفن همراه کره ای سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش طبق آمار گمرک درفصل بهار سال جاری بیش از 27 تن گوشی تلفن همراه از جمهوری کره به ایران صادر شد. ارزش این میزان واردات گوشی از کره 14 میلیون و 985 هزار و 495 دلار در گمرک ثبت شده است.

این گزارش می افزاید در فصل تابستان نیز بازار ایران از گوشی های کره ای بی نصیب نماند و 27 تن گوشی تلفن همراه از جمهوری کره به ایران صادر شد که ارزش این میزان واردات موبایل در گمرک 14 میلیون و 52 هزار و 647 دلار ثبت شده است.

گفتنی است در فصل پاییز تنها چهار تن گوشی تلفن همراه از جمهوری کره به ارزش هفت میلیون و 402 هزار و 508 دلار از جمهوری کره به ایران وارد شد.

بر اساس این گزارش طبق آمار گمرک در 9 ماهه سال جاری بیش از 59 تن گوشی تلفن همراه به ارزش 36 میلیون و 440 هزار دلار از جمهوری کره به ایران وارد شده است. آمار گمرک حاکی از آن است که جمهوری کره بعد از امارات متحده عربی و چین سومین مبدا واردات گوشی تلفن همراه به ایران است.

این گزارش می افزاید وزیر ارتباطات پس از بی احترامی اخیر شرکت سامسونگ به ورزشکاران ایرانی به دنبال آن است که اگر شرکت سامسونگ عذر خواهی رسمی نکند پیشنهاد عدم ثبت گوشی های سامسونگ در کشور را در کارگروه مربوطه مطرح و از ورود این برند به کشور جلوگیری کند.

این در حالی است که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان موبایل برند سامسونگ سهم 50 درصدی از بازار موبایل ایران را در اختیار دارد وقرار است در گام بعدی رجیستری گوشی های تلفن همراه این برند نیز وارد طرح رجیستری شود.

حال باید دید بازار در برابر زمزمه عدم ثبت گوشی های سامسونگ در کشور چه واکنشی را نشان می دهد و این که شرکت سامسونگ از سهم قابل توجه خود در بازار ایران چشم پوشی می کند یا خیر؟

401

کد خبر: 905482

وب گردی

وب گردی