گزارش سازمان ملل: "القاعده" بسیار خطرناک تر از داعش است

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که القاعده همچنان بشکل قابل ملاحظه ای استوار است و در برخی مناطق تهدیدی جدی‌تر نسبت به گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از "روسیا الیوم"، هیات کارشناسان ناظر بر تحریم‌های اعمال شده علیه القاعده و داعش در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل گفتند، شاخه‌های القاعده همچنان تهدیدی به مراتب جدی‌تر از داعش در غرب آفریقا و آسیای جنوبی محسوب می‌شود.

این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل روز سه‌شنبه در گزارشی مجزا اعلام کردند که داعش علی‌رغم شکست‌های اخیرش در عراق، سوریه و جنوب فیلیپین تهدیدی قابل توجه و روبه رشد در سراسر جهان محسوب می‌شود.

اما در این گزارش جدید آمده است، کشورهای عضو سازمان ملل تاکید دارند که برخی اعضای القاعده و داعش قصد دارند و می‌توانند در آماده‌سازی حملات یکدیگر را حمایت کنند که این امر در برخی مناطق به یک تهدید جدید بالقوه تبدیل شده است.

این کارشناسان گفتند به علاوه تبلیغات القاعده همچنان بر نسل جدید رهبران بالقوه از جمله حمزه بن لادن تاکید دارد که این اقدام با هدف به نمایش گذاشتن چهره جوان‌تر القاعده برای طرفدارانش صورت می‌گیرد.

این کارشناسان درخصوص سوریه گفتند، برخی دولت‌های ناشناس همچنین تاکید دارند جبهه النصره همچنان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شاخه‌های القاعده در سراسر جهان است. جبهه النصره قصد دارد تا گروه‌های کوچک‌تر در سوریه را جذب کند اگرچه برخی اعضا تاکید دارند که جبهه النصره باید چشم‌انداز بین‌المللی‌تری را به نمایش بگذارند و تنها در سوریه متمرکز نباشد تا تهدیدی جهانی محسوب شود.

بر اساس این ارزیابی کشورهای عضو سازمان ملل کارشناسان معتقدند القاعده در شبه جزیره عرب همچنان تهدیدی جدی محسوب می‌شود و حملاتی را در سراسر خاورمیانه از جمله توطئه ژوئیه سال ۲۰۱۷ برای هدف گرفتن اردن که در یمن برنامه‌ریزی شد، طراحی کرده‌ است.

کد خبر: 905497

وب گردی

وب گردی