دولت فدرال آمریکا برای دومین تعطیل شد

نمایندگان کنگره نارضایتی خود را از بودجه دوسال آینده آمریکا اظهار داشته اند و این باعث شد تا دولت فدرال آن هم برای دومین بار در سال جاری میلادی تعطیل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، دولت فدرال آمریکا درحالی که تنها یک ماه از سال جدید میلادی می گذرد دوباره در معرض تعطیلی قرار گرفته است.

کنتاکی سن و رند پائول از تصویب بودجه دوساله ممانعت کردند.

اگر چه نمایندگان در حال تلاش برای تصویب بودجه هستند و مقامات کنگره برای رساندن آرا به حد مطلوب بسیار تلاش می کنند اما پائول که نماینده جمهوری خواهان بود نارضایتی خود را از تصویب بودجه به علت بالا بردن هزینه های دولت اعلام کرد.

سناتور رند پال با محدود بودن سقف بدهی دولت به 90 میلیارد دلار مخالفت کرده و خواستار لغو سقف بدهی در برنامه بودجه شده است.

سناتور پال که برای جلوگیری از به رای گذاشته شدن طرح بودجه در سنا در روز پنجشنبه در مجموع ۹ ساعت در صحن این مجلس سخنرانی کرد، هشدار داد که طرح مورد توافق دو حزب ۳۰۰ میلیارد دلار به کسری بودجه دولت اضافه می‌کند. به گفته او، این طرح خزانه دولت را به «تاراج» می‌برد.

با پایان بی‌‌نتیجه مذاکرات مجلس سنا، دولت فدرال آمریکا به خاطر عدم تصویب قانون بودجه از بامداد امروز- جمعه- به طور موقت تعطیل شد.

کد خبر: 905539

وب گردی

وب گردی