حباب قیمت سکه از بین رفته است/ رسیدن اونس طلا به 1400 دلار دور از ذهن نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: پیش فروش سکه که در بانک ملی انجام شد تاثیر عمده ای را در کاهش حباب سکه ایجاد و باعث از بین رفتن حباب باقی مانده در قیمت سکه شد، بنابراین حراج سکه و نیز پیش فروش سکه زمینه ساز تعادل قیمت در بازار شدند.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز ارزیابی خود از روند معاملات بازار طلا و سکه در هفته ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسان چندانی همراه نبود و روزهای بسیار کم نوسانی را تجربه کرد، قیمت اونس جهانی طلا در کانال قیمتی یک هزار و 315 دلار تا یک هزار و 330 دلار در نوسان بود.

او با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در بازار متاثر از قیمت ارز است، افزود: در طول هفته بیشترین نوسان قیمت متعلق به نرخ ارز بود اما در روزهای پایانی هفته به دلیل واگذاری ارز با کارت ملی و نیز با قیمت پایین تر شاهد کاهش قیمت ارز در روز پنج شنبه بودیم.

کشتی آرای اظهار داشت: قیمت ارز که در روز پنج شنبه با روند نزولی همراه شد، موقتی و قیمت آن مجددا با افزایش همراه شد اما کاهش قیمت صورت گرفته تاثیر بسیار کمی را در بازار طلا و سکه گذاشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با تاکید بر اینکه هفته گذشته شاهد بیشترین تاثیر نوسان قیمت ارز بر نرخ طلا و سکه بودیم، گفت: هفته گذشته قیمت سکه مابین نرخ یک میلیون و 520 هزار تومان تا یک میلیون و 530 هزار تومان و همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار از 148 هزار تومان تا 149 هزار تومان در نوسان بودند.

او به تاثیر پیش فروش سکه بر بازار طلا و سکه اشاره و بیان کرد: پیش فروش سکه که در بانک ملی انجام شد تاثیر عمده ای را در کاهش حباب سکه ایجاد و باعث از بین رفتن حباب باقی مانده در قیمت سکه شد، بنابراین حراج سکه و نیز پیش فروش سکه زمینه ساز تعادل قیمت در بازار شدند.

به گفته کشتی آرای، زمان در نظر گرفته شده براى پیش فروش سکه نامحدود است و تا زمانی که متقاضی وجود داشته باشد ثبت نام انجام می شود.

او اظهار داشت: به نظر می رسد به دلیل تعطیلی در بازارهای جهانی طی هفته جاری شاهد نوسان چندانی در قیمت طلا در بازارهای جهانی نباشیم و هر گونه نوسانی در ارز که در بازار داخلی ایجاد شود بر قیمت طلا و سکه تاثیرگذار خواهد بود.

کشتی آرای به پیش بینی برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه قیمت اونس جهانی در آینده ای نزدیک به 1400 دلار خواهد رسید اشاره کرد و گفت: قیمت اونس جهانی متاثر از عوامل متعدی است بنابراین پیش بینی آن به هیچ عنوان امکان پذیر نیست اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت اونس جهانی به 1350 دلار رسیده بنابراین رسیدن قیمت اونس به 1400 دلار دور از ذهن نیست.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پایان گفت: با توجه به ایجاد تعادل در میزان عرضه و تقاضای بازار، حباب قیمت سکه از بین رفته است و در حال حاضر قیمت طلا و سکه در بازار بسیار متعال است، بنابراین برخلاف سال هاى گذشته در روزهای پایانی سال شاهد تعادل قیمت در بازار هستیم.

401

کد خبر: 905717

وب گردی

وب گردی