بهروز شعیبی: فیلم «دارکوب» از سخت‌ترین کارهایی بود که تاکنون ساخته‌ام

کارگردان فیلم «دارکوب»، گفت: پیش تولید و نگارش فیلم « دارکوب» بسیار زمان برد و یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که تاکنون ساخته‌ام.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، بهروز شعیبی کارگردان فیلم «دارکوب» در نشست رسانه ای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره اظهار کرد: ما با تیم‌مان پس از چند کار به تعامل خوبی رسیدیم اما از تجربه «دارکوب» یک اتفاق جذاب در حوزه بازیگری برای من افتاد. همه بازیگرانی که در فیلم حضور داشتند با باور کامل نقش شخصیت‌های‌شان را پذیرفتند و آنها را بازی کردند.

وی افزود: مهناز افشار و امین حیایی که شخصیت‌های آرامی داشتند، این راکورد را در تمام طول فیلم حفظ کردند و انرژی که سارا بهرامی برای درآمدن این کار گذاشتند... من و هاشم‌پور که سه سکانس در فیلم بازی دارند، مدت‌ها حرف زدیم. بازیگران دیگر هم حتی با وجود ایفای نقش کوتاه با ما بودند و در جلسات دورخوانی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه هیچ ادعایی ندارم که هر فیلمی قرار است پیشرفت باشد، ادامه داد: تلاش خودم را می‌کنم که تجربه کنم و همین که به من نمی‌گویید این فیلم شبیه فیلم‌های قبلی‌ام است، برای من اهمیت دارد.

کارگردان «دارکوب» درباره این نقد که بسیار زود شاهد گره‌گشایی در داستان بودیم، گفت: در این فیلم یک اتفاق بسیار خوب افتاد که می‌خواهم به آن اعتراف کنم. این اولین بار بود که فیلم را زود و در اردیبهشت ماه تمام کردیم و برای تدوین و کارهای دیگر فرصت داشتیم. ما چندین بار تدوین این فیلم را بررسی کردیم.

در ادامه این نشست، بهزاد عبدی گفت: معمولا کارهایی که من انجام می‌دهم همراه با ارکستر است و تجربه جدیدی بود. من در این کار فضاهایی که در ذهنم می‌شنیدم؛ ساختم. از اولین لحظه‌ای که قصه کامل نشده بود، آقای شعیبی با من صحبت کردند و به دنبال سوژه‌های جدید بودند. کار حدود 15 دقیقه موسیقی اورجینال داشت.

وی افزود: درباره تیتراژ فیلم هم باید بگویم نگاه شخصیت زن فیلم به شکلی است که اگر این بچه کنار من بود، این آهنگ را می‌خواند و من با همکاری چهار بچه این تیتراژ را کار کردم.

سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم «دارکوب» نیز با بیان این مطلب که سعی کردیم یک فیلم استاندارد، اجتماعی و امیدبخش بسازیم، اظهار کرد: همه سعی‌مان را کردیم و تیمی حرفه‌ای را دور هم جمع کردیم که گیشه موفقی نیز داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره نقش شهرداری در ساخته شدن این فیلم توضیح داد: شهرداری در این فیلم نقشی نداشته است و ما براساس نیاز فیلمنامه، لوکیشن‌هایی را انتخاب کردیم.

این تهیه کننده درباره طیف فیلم‌هایی که تاکنون کار کرده است، گفت: در مسیری که رفتم سعی‌کرده ام که صرفا به درآمدش فکر نکنم. به دنبال دغدغه‌ها و فضاهایی هستم که آن‌ها را پیش می‌گیرم.

آزیتا ایرایی نویسنده «دارکوب»، اظهار کرد: این متن را من به همراه تراب‌نژاد نوشتم و اولین تجربه من با شعیبی و چهارمین همکاری‌ام با رضوی بود. نگارش این فیلم بسیار دشوار بود.

سارا بهرامی درباره همکاری در این فیلم و نقش متفاوت‌اش و اینکه آیا این نقش مکمل است یا اول، توضیح داد: همکاری من با آقای شعیبی در این کار یکی از بزرگ‌ترین شانس‌های من و لطف خدا بود. چیزی که برای من اهمیت دارد، این است که همه تلاشم را برای نقشی که دیگر اجرا نمی‌کنم انجام دادم. اجازه بدهید داوری‌ها را ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد و مهم این است که بیشتر به کیفیت بازی توجه کنیم.

علیرضا برازنده در پاسخ به سئوالی درباره فیلمبرداری دوربین روی دست و لرزش‌های ابتدای فیلم گفت: طی جلساتی که با آقای شعیبی داشتیم ایشان به دلیل نوع پرداختی که برای فیلم درنظر گرفته بودند می‌خواست دوربین سیالی داشته باشیم. ما کل فیلم را با دوربین روی دست گرفتیم و سکانس‌های ملتهب را با لرز‌ه‌های بیشتری فیلمبرداری کردیم. برای تک تک سکانس‌ها حرکات مختلف را در نظر گرفته بودیم.

حیایی در بخشی از این نشست گفت: ما فیلم‌ها و داستان‌های عاشقانه کم داریم. در حال حاضر امید در فیلم‌های‌مان کم دیده می‌ شود و نیت آقای شعیبی این بود که امیدی را در دل مادرانی به وجود آورد که اعتیاد دارند و از بچه‌هایشان دور هستند.

مهناز افشار درباره بازی در این فیلم توضیح داد: این فیلم دغدغه شخصی من بود به دلیل فعالیت‌های اجتماعی که در این سال‌ها داشتم. می‌خواستم نماینده اقلیتی باشم که نماینده بخشش و شرافت هستند و نیلوفر نمونه‌ای از این افراد است. ما نباید معتادان را طرد کنیم بلکه باید آن‌ها را درک کنیم. پایان «دارکوب» به نوعی یک شروع است.

503

کد خبر: 905721

وب گردی

وب گردی