برگزاری  آیین اختتامیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان

مراسم اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ ترکمنستان و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عشق‌آباد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابوذر ابراهیمی‌ترکمان از ملت و دولت ترکمنستان تقدیر و تشکر کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه این روزها به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران مشغول جشن و سرور هستند، گفت: هنرمندان وطنم برای شادی و محبت میان شما دوستداران فرهنگ آمده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی به عنوان نماد دوستی و محبت دو ملت ضمن اینکه اسباب آشنایی و تعامل افزون‌تر نخبگان فرهنگی و هنری دو کشور را فراهم می‌کند، این امکان را نیز به وجود می‌آورد تا مردم عزیز ترکمنستان با دستاوردهای فرهنگی ایران امروز و وجوه برجسته فرهنگ شگفت‌انگیز ایرانی که عمیقاً برخوردار از شور زندگی است بیشتر آشنا شوند.

شاه مراداف، وزیر فرهنگ ترکمنستان نیز در اختتامیه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: براساس برنامه‌هایی که در چارچوب روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان برگزارشد، در تاریخ روابط دوستانه مردم ما رویداد مهمی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، کنسرت موسیقی هنرمندان و کودکان، پخش فیلم‌های سینمایی ایران در چارچوب روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان برای تبادل تجربه هنرمندان ترکمن و ایران و آشنا ساختن همدیگر با موفقیت فرهنگی و هنری بسیار نتیجه بخش بوده است.

شاه مراداف در پایان تاکید کرد: در آینده همچنین برنامه‌های فرهنگی بزرگ که برای گسترش همکاری‌ها و افزایش حسن همجواری بین ترکمنستان وایران یاری می‌دهد. برگزار شود.

بنا بر اعلام این خبر، آیین افتتاحیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان بعد از ظهر چهارشنبه 18 بهمن‌ماه با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزیر فرهنگ ترکمنستان، هیأت فرهنگی و هنری از ایران و مدیران بلندپایه فرهنگی ترکمنستان، در محل کاخ مقاملار مرکز فرهنگی دولتی ترکمنستان، برگزار شد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان، گروه 40 نفره از هنرمندان کشورمان را به عشق‌آباد (پایتخت ترکمنستان) اعزام کرده است.

اجرای کنسرت موسیقی، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی در موزه هنرهای تجسمی ترکمنستان، برگزاری نشست تخصصی هنرمندان صنایع دستی دو کشور، نمایش فیلم‌های سینمایی در سینمای عشق‌آباد، اجرای کنسرت موسیقی مشترک کودکان ایران و ترکمنستان در تئاتر عروسکی ترکمنستان و ... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای برگزاری روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان هستند.

آیین اختتامیه و پایانی این رویداد هنری و فرهنگی، روز جمعه 20 بهمن‌ماه در سالن تئاتر درام موسیقی ملی مختومقلی عشق‌آباد، با اجرای کنسرت مشترک ایران و ترکمنستان، برگزار شد.

502

کد خبر: 905801

وب گردی

وب گردی