1200 دندانپزشک در روستاها  و 1100 دندانپزشک در شهرها مشغول به خدمت  هستند

در حال حاضر در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد. همچنین 1200 دندانپزشک در سطح روستا و 1100 دندانپزشک در سطح شهر مشغول به ارائه خدمات هستند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست هم اندیشی با حضور دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

دکتر رئیسی معاون بهداشت در این نشست افزود: اهداف مهم اجرای پزشک خانواده صرفه جوئی در هزینه های درمانی و دسترسی به خدمات و عدالت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام ارجاع باید نظام سطح بندی باشد و یکسری خدمات مشخص در هر سطح ارائه شود.
وی یکی از افتخارات سیستم بهداشتی را عدم وجود خدمات تکراری دانست و افزود: در سیستم بهداشتی و سطح بندی خدمات، هر خدمتی در جای مناسب و توسط فرد مناسب ارائه می شود.

دکتر رئیسی وجود پرونده های الکترونیک را ابزاری جهت کنترل و مدیریت هزینه ها عنوان کرد و گفت: پرونده الکترونیک یک منبع اطلاعاتی است که تمام اطلاعات فرد از زمان قبل از تولد تا مرگ را شامل می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از اولویت های معاونت بهداشت را تکمیل پروند ه های الکترونیک عنوان کرد و افزود: در این زمینه سعی شده اقدامات مطلوبی در خصوص سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) صورت گیرد.

وی همچنین اولویت های بعدی حوزه بهداشت را به ترتیب استقرار پزشک خانواده و هماهنگی با سطوح 2 و3 عنوان کرد.

دکتر رئیسی ادامه داد: 3 شاخص مهم مرگ مادر، مرگ نوزاد و خدمات دندانپزشکی از اهداف برجسته معاونت بهداشت وزارت بهداشت است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه در خدمات دندانپزشکی پتانسیل و ظرفیت های خوبی در سالهای اخیر در کشور ایجاد شده، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت 4100 واحد ارائه خدمات دندانپزشکی مجهز وجود دارد. همچنین 1200 دندانپزشک در سطح روستا و 1100 دندانپزشک در سطح شهر مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی در پایان گفت: دفاتر خدمات سلامت که در کلان شهرها شروع به کار کرده در حوزه بهداشت محیط و نظارت بسیار کمک کننده و اثربخش بوده است و توانستیم با برون سپاری اشتغال زائی و دقت نظارت را افزایش دهیم.

701

کد خبر: 905875

وب گردی

وب گردی