حضور پرشور دانشگاهیان در یوم الله 22 بهمن / دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: در فضای دانشگاهی امروزنسبت به گذشته همبستگی بیشتری بین دانشجویان و اساتید وجود داردو قطعا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وقتی نام حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش را می شنویم بی درنگ به یاد کنکور و امتحان و ظرفیت های دانشگاهی می افتیم؛ اما امروز به بهانه دیگری غیر از کنکور به سراغ او رفتیم و از 22بهمن و حضور دانشگاهیان از او پرسیدیم.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره حضور دانشگاهیان در راهپیمایی 22 بهمن ماه گفت: قطعا تمام دانشگاهیان با توجه به انگیزه ای که دارند در این راهپیمایی حضور خواهند یافت و بنده هم در این حماسه بزرگ همگام با سایر دانشگاهیان حضور خواهم یافت و راهپیمایی فردا خیلی باشکوه تر از سال های پیش برگزار خواهد شد.

وی افزود: در فضای دانشگاهی امروز نسبت به گذشته همبستگی بیشتری بین دانشجویان و اساتید وجود دارد و به طور کلی با توجه به انقلاب فرهنگی که در اوایل انقلاب در دانشگاه ها صورت گرفت و تجدید نظر در زمینه های مختلف دانشگاهی که در پذیرش دانشجو انجام شد منجربه همبستگی بیشتری میان دانشجویان و اساتید شد.

مشاور عالی سازمان سنجش درادامه تصریح کرد: در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بعداز انقلاب فرهنگی که برای پذیرش دانشجو اقدام شد یکسری ضوابطی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی یا ستاد انقلاب فرهنگی مشخص شد و به سازمان سنجش اعلام شد که با توجه به شرایط پذیرش دانشجو و ویژگی هایی که برای پذیرش دانشجو وجود داشت در آن سالهای اول انقلاب مثل شرط سن سبب محدودیت برای افراد بسیاری می شد.

حسین توکلی در پایان گفت: بسیاری از محدودیت های حاکم در دانشگاه های دولتی در آن زمان سبب شد تا تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با یک دیدگاه و هدف مشخصی توسط مسئولین پیگیری شود و با توجه به اهدافی که وجود داشت این دانشگاه تاسیس شد و توانست خدمت بزرگی را در زمینه های آموزشی در کشور داشته باشد بخصوص در آموزش عالی که بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 905930

وب گردی

وب گردی