شام محرمانه اعضای کنگره آمریکا با روحانی تکذیب شد

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادعای شام محرمانه اعضای کنگره آمریکا با روحانی را تکذیب و آن را بی‌اساس توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادعای "ملاقات و شام محرمانه" سه نفر از اعضای کنگره امریکا با رئیس جمهور در سفر سال 2013 به نیویورک را بی اساس و کذب محض دانست.

پرویز اسماعیلی ضمن اعلام این مطلب افزود: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سفرهای سالانه به نیویورک و مقر سازمان ملل متحد، برنامه‌های متعددی با نخبگان سیاسی و اندیشکده‌ها، علمای جوامع دینی، اصحاب رسانه و ... برگزار می‌کنند که در آنها شخصیت‌های متعددی از داخل و یا خارج از آمریکا حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام این دیدارها و ملاقاتها همراه با اطلاع رسانی بوده و هیچ ملاقات یا دیداری به صورت محرمانه انجام نپذیرفته است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: از جمله در سال 2013 نیز جلسه ای با حضور علمای اسلامی و رهبران جامعه مسلمانان آمریکا برگزار شده است که خبر و تصاویر کامل آن، همان زمان منتشر و اکنون نیز در آدرس های زیر در دسترس است:
President.ir/fa/71698
President.ir/fa/72693
President.ir/fa/72016

پرویز اسماعیلی افزود: همه ساله و هنگام حضور رییس جمهور در سازمان ملل متحد، ملاقاتهای متعددی با گروههای مختلف فکری و سیاسی در راستای دیپلماسی عمومی و برای انتقال پیام، موضع و تبیین اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود که بسیاری از آنها در مجامع عمومی برگزار و چهره های متعددی هم در آن حاضر می شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: ادعای ملاقات محرمانه یا "شام محرمانه" افراد مذکور با حجت الاسلام و المسلمین روحانی کذب محض است و اصولا رئیس جمهور در برنامه سفر به مقرر سازمان ملل، تنها در جمع صمیمی و میهمانی شام به افتخار ایرانیان مقیم ایالات متحده شرکت می نمایند.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور از رسانه های داخلی خواست ضمن حفظ هوشیاری، در انعکاس و انتقال اینگونه موارد صحت آن را از مبادی ذیربط پیگیری نمایند.

اسماعیلی افزود: انتظار می رود رسانه های کشورمان قبل از اعتماد به منابع خبری بیگانه و یا تلاش برای اثبات ادعاهای آنان، به مراجع رسمی داخلی اعتماد کنند.

یادآوری می شود برخی از خبرگزاری‌ها صبح امروز، ابتدا به نقل از سایت اینترنتی دیلی کالر و سپس وال استریت ژورنال، خبری مبنی بر شام محرمانه سه نفر از اعضای کنگره آمریکا با دکتر روحانی منتشر ساخته بود.

کد خبر: 905933

وب گردی

وب گردی