طرح ترافیک جدید بیشتر جنبه درآمدزایی برای شهرداری تهران دارد

عضو شورای شهر سابق تهران گفت :در واقع بنظر من ارائه و تصویب این طرح بیشتر جنبه درآمدزایی برای شهرداری تهران به همراه دارد. در طرح ترافیک اولویت نخست نباید بحث درآمدزایی درمیان باشد.

محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره طرح جدید ترافیک گفت : از دیدگاه بنده طرح جدید ترافیک که این روزهای در شهرداری و شورای شهر تهران در حال پیگیری است ، هنوز کار کارشناسی در این باره صورت نگرفته است.

وی گفت : در واقع بنظر من ارائه و تصویب این طرح بیشتر جنبه درآمدزایی برای شهرداری تهران به همراه دارد. در طرح ترافیک اولویت نخست نباید بحث درآمدزایی درمیان باشد.

عضو سابق شورای شهر گفت : به نظر میرسد طرح جدید ترافیک برای دو معضل کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک بوجود آمده است ،اما این دو موضوع در این طرح به خوبی بررسی نشده است.

پیرهادی افزود: مسئولان شهر برای اجرای این طرح باید با مسئولان ترافیک بیش از گذشته تعامل داشته باشند و مسئولان ترافیک براساس تخصصی که دارند کار کارشناسی و درست را این طرح بررسی کرده و به انجام بینجامد.

وی تصریح کرد : اجرای این طرح نیاز به کنکاش و واکاوی بیشتری دارد و یا به عبارتی نتیجه و برآورد این طرح احتیاج به کار کارشناسی بیشتری است.

وی یادآور شد : مسئولان امروز شهری به عواقب کار آگاه نیستند، به هنگام تصویب و پیاده سازی این طرح ، حجم زیادی از خودروها به سمت مرکز شهر می آیند ، میزان آلایندگی هوا افزایش می یابد و بعضی از کارشناسان معتقدند پس از اجرای این طرح در شهر ، تهران بعد از یک یا دو روز از لحاظ ترافیک قفل می شود.

محسن پیرهادی در پایان گفت : اما بدلیل عدم تجزیه و تحلیل طرح جدید ترافیک ، این موضوع بقدری گنگ و نامفهوم است که حتی رئیس شورای شهر تهران در صحن شورا اعلام کرد من چیزی از این طرح متوجه نشده ام ، زمانی که رئیس شورا متوجه نشود از مردم عادی چه انتظاری می توان داشت.


خبرنگار:حسین طالبی


706

کد خبر: 905969

وب گردی

وب گردی