روسیه بازار جدید پتروشیمی ایران شد/ بازگشایی در بازار 2 میلیارد دلاری بر روی ایران

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس از آغاز مذاکره با شرکت های روسی به منظور افزایش حجم صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری به روسیه و کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ دور جدید گفتگوهای شرکت‌های پتروشیمی ایران به منظور امضای قراردادهای فروش و صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای حوزه آسیای میانه، قفقاز، آسیای مرکزی و روسیه با حضور در نمایشگاه اینترپلاستیک 2018 مسکو انجام شد.

ارزش بازار وارداتی محصولات پتروشیمی و پلیمری روسیه حدود دو میلیارد دلار در سال برآورد می شود که در سال 2017 میلادی حجم فروش و صادرات پتروشیمی ایران به این کشور نفت و گازخیز جهان کمی بیش از 24 میلیون دلار بوده است.

«حسین پیررسول زاده» درباره برنامه های حضور در بازار صادراتی پتروشیمی روسیه با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی ایران است، گفت: در شرایط فعلی هلدینگ خلیج فارس دومین شرکت و مجموعه بزرگ صنعت پتروشیمی در خاورمیانه بوده و به دنبال متنوع سازی تولید و صادرات محصولات پتروشیمی هستیم.

مدیر بازرگانی خارجی شرکت تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس با اعلام اینکه روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه و مرکزی از نظر موقعیت جغرفیایی یکی از بازارهای هدف است، تصریح کرد: ایران نزدیک به بازار پتروشیمی روسیه بوده و مسیرهای مختلف زمینی، دریایی و ریلی ایران به روسیه متصل است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور در نمایشگاه اینتر پلاستیک مسکو، بیان کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفتگوهای متعددی با مشتریانی از ترکیه، روسیه، کشورهای آسیای میانه، مرکزی و حوزه قفقاز انجام داده ایم.

«فرهاد دانشی» هم با بیان اینکه با اطلاعاتی که دریافت کردم روسیه بازاری است که قیمت محصولات پتروشیمی در آن حداقل بین ۳۰ تا ۵۰ دلار بیشتر از بازار ترکیه و چین است، افزود: بنابراین شرکت های پتروشیمی ایران به صورت جدی روی می توانند در این بازار ورود کنند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با یادآوری اینکه مباحث بانکی هم بریا صادرات محصولات پتروشیمی حل شده است، یادآور شد: یکی از بانک های روسی با بانک پاسارگاد مراودات دارد که از این مسیر بانکی امکان صادرات محصولات پتروشیمی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به پیشنهاد تاسیس شعب و دفاتر فروش در مسکو به منشور تسهیل در روند صادرات محصولات پتروشیمی ایران در روسیه و کشورهای آسیای میانه، خاطرنشان کرد: با ایجاد دفترهایی که مشتریان بتوانند ارتباط حضوری داشته و در صورت بروز داشتن هرگونه مشکل یا سوال بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند در این کار بسیار موثر خواهد بود.

402

کد خبر: 906038

وب گردی

وب گردی