نقش استان ها در پیروزی انقلاب

مردم ایران از جمله زن، مرد و کوچک و بزرگ از سال 42 در تظاهرات و تحرکات مختلفی در استان ها و شهرهای مختلف از جمله گرگان، قم، اصفهان، آذربایجان غربی علیه حکومت ستم شاهی بپاخاستند و با همکاری و همیاری یکدیگر توانستند رژیم را در 22 بهمن 57 بر زمین زده و پیروزی انقلاب اسلامی را به دست آورند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، 15 خرداد سال 42 آغاز و منشاء اصلی پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر رژیم شاهنشاهی بود. در این روز قیامی به منظور حفظ حریم مرجعیت و روحانیت شکل گرفت که از این قیام به نام قیام 15 خرداد نام برده می شود. در سال 42 نتوانستند ندای ملکوتی امام را پاسخ و به صحنه بیایند ایشان از کشور تبعید شدند اما هنگامی که تمام مردم به صحنه آمدند شاهد آن بودیم که مردم پای سخنان ایشان نشسته و از امام راحل حمایت و در 22 بهمن 57 به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

تظاهرات و تحرکات مختلفی در استان ها و شهرهای مختلف علیه حکومت شاهنشاهی کم کم آغاز شد. از جمله استان ها و شهرهایی که در این تظاهرات حضور پررنگ و چشم گیری داشتند را می توان به اعتراضات 5 آذر 57 در استان گرگان، 19 دی 56 در استان قم و همچنین راهپیمایی های دیگری از سال های 56 تا 57 در استان دیگری از جمله اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و کلانشهرهای دیگر بپاخاسته شد.

شهدایی را در تظاهرات های علیه شاه بسیاری خانوادگان ایران تقدیم نظام جمهوری اسلامی داشته که تا کنون نام، یاد و خاطره آنها در ذهن ها باقی مانده و خواهد ماند.

به همین منظور خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) به سراغ برخی ازافراد انقلابی که در آن سالها حضور داشته و به این پیروزی کمک کرده بودند رفته و گفت وگویی داشته که در ادامه مشروح این گفت وگوها آورده می شود؛

به دنبال یک مکتب راستین اسلام و رهپویان امام خمینی بودیم

محمدصادق صالحی منش در رابطه با پیام انقلاب 57 به ایسکانیوز گفت: ما به دنبال یک مکتب راستین اسلام و رهپویان امام خمینی بودیم، گرچه از خطوطی که امام برای ما تعریف کرده بودند خارج شده ایم اما آن چیزی که فکر میکردیم در آینده به آن برسیم و مد نظر امام راحل و چارچوبی که ایشان برای ما تعریف کرده بودند متاسفانه مقداری در آن قالب ها نیستیم.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید: yon.ir/yPzLI"

انقلاب شد تا دنیا و آخرت مردم آباد شود

آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب شد تا دنیا و آخرت مردم آباد شود، انتظار مردم از مسولین آن است که مسوولین هم پای مردم باشند، کار درست انجام و مملکت را آباد کنند، امانتدار امام و خون شهدا باشند، اگر واقعا مجموعه نظام، همه قوا و دستگاه ها درست کار کنند این مشکلاتی که مردم دارند رفع خواهد شد.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید: yon.ir/FsJmX"

پیروزی خون بر شمشیر پیام انقلاب است

سعادت استاندار سابق آذربایجان غربی با بیان این که پیام این انقلاب پیروزی خون بر شمشیر است، گفت: زیرا این انقلاب نشان داد که شمشیر و تجهیزات نظامی همیشه کاربرد ندارد و این انسان ها هستند که می توانند کارها را پیش برده و در مقابل استکبار ایستاده و مبارزه کنند.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید:"yon.ir/fhWxj"

در رژیم شاه امکانات کشور به صورت عادلانه تقسیم نمی شد

خباز استاندار سابق سمنان در پاسخ به این سوال که شرایط زندگی مردم را قبل از انقلاب تا کنون چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در زمان رژیم شاه امکانات کشور به صورت عادلانه تقسیم نمی شد به آن معنا که روستاهای فراوانی وجود داشت اما از تمام امکانات از جمله آب آشامیدنی، برق، بهداشت، مدرسه های آماده برای تحصیل بچه ها محروم بودند.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید:yon.ir/dVRkP"

مردم خواستار یک حکومت فارغ از دیدگاه های شرقی و غربی بودند

رضایی استاندار اسبق کرمانشاه در رابطه با خواسته مردم در این انقلاب گفت: مردم خواستار یک حکومت مستقل و فارغ از دیدگاه های شرقی و غربی بودند.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید: yon.ir/NkMOx"

کسی نمی تواند تاثیر حضور زنان در انقلاب 57 را کتمان کند

احمدی معاون سابق وزیر کشور در رابطه با تاثیر حضور زنان در انقلاب 57 گفت: انصافا خیلی اوقات به لحاظ کمی خانم ها کم نمی آوردند و به لحاظ شعار و صدا معمولا آنقدر در صحنه ها قوی بودند که مردها چه بسا عقب می افتادند، نقش خانم ها واقعا بی نظیر بود و کسی نمی تواند این موضوع را کتمان کند.

"لینک این گفت وگو در اینجا ببینید:yon.ir/NNEGO"

901

کد خبر: 906111

وب گردی

وب گردی